Ezek lesznek a legfontosabb SEO trendek 2020-ban. Nem csak felsorolom, de tippeket is adok, hogy hogyan végezzetek előkészületeket 2020-ra!
Előző cikkünkben betekintést kaphattatok várható keresőoptimalizálás trendekbe és szubjektív véleményekbe a SEO jövőjével kapcsolatban, Magyarországon két elismert keresőoptimalizálás szakembertől.
Említésre került sok olyan nézet és újítás, amik valószínűleg befolyásolni fogják a SEO munkákat. Ilyenek voltak például a Google Ads térnyerése az organikus találatok rovására, az angol nyelvterületen népszerű „featured snippets” vagy az AI-t(mesterséges intelligenciát) használó Rankbrain algoritmus a kereséseknél.
Sok minden, viszont nem került említésre, amik azért nagyban befolyásolni fogják az online marketing területén a keresőoptimalizálást. Ezeket összegyűjtöttem nektek a Hyper Marketing mottójához hűen, hogy, aki minket olvas megelőzze korát!
Tehát nézzük meg a SEO trendeket a jövőre nézve:
SEO Trendek 2020-ban! Hogyan optimalizáljunk a jövő keresőoptimalizálás trendekre? Lássunk hozzá!
1. Featured Snippets- Kiemelt gyors válaszok
Angol nyelv területen már erősen hódító Featured Snippet-ek nagy népszerűségnek örvendenek a felhasználók körében, mivel kérdéseikre azonnali gyors válaszokat kapnak. A keresési listán ezek a találatok a 0. pozícióban kapnak helyet, tehát SEO munka szempontjából rettentő fontos újításról beszélünk még, ha a cél az is, hogy a felhasználók el se hagyják a Google keresését.
Nagyon jó keresőoptimalizálás lehetőséget kínál ez olyan weboldalak számára, akik szeretnének több organikus forgalmat generálni, de nincsenek akár még az első 5 helyezésben sem. Featured Snippets optimalizálással óriási versenyelőnyre tehetünk szert, ha magyar nyelven is megtörténik az áttörés. A keresőmotorok kattintásainak számát 54,68%-al növelik a legutóbbi Ahrefs kutatás alapján.
Hogyan készüljünk fel a Featured Snippets-re?
Kutassuk ki az összes olyan gyakori kérdést a Google rendszerében, ami közvetve vagy közvetlenül a weboldalunkhoz, profilunkhoz kapcsolódik és ezeket egyszerűen, de annál hatékonyabban válaszoljuk meg.
2. Mesterséges intelligencia (AI) a keresőoptimalizálásban
A mesterséges intelligencia a SEO-ban is óriási előretörésben van, úgy ahogy manapság minden területen próbálják kiaknázni a lehető legjobban a benne rejlő lehetőségeket. A Google által élesített Rankbrain algoritmus egyértelmű vélemény nyilvánítás volt annak érdekében, hogy segítségét a keresőmotorok is szeretnék használni az egyedi felhasználói igények kielégítésére. Ezáltal növelve a keresési találatok minőségét és eredményeinek javítását. Tekintsétek meg a konkrét fejlődését a Google algoritmuson belül a mesterséges intelligenciának.
De hogyan is működik a mesterséges intelligencia a SEO-ban?
Anélkül, hogy teljes mértékig ismernénk a technikai hátteret vagy akár megpróbálnánk elemezni a legfontosabb jellemző az, hogy az algoritmus folyamatosan tanul. „Tapasztalatai” alapján ezután osztályozza a weboldalak relevanciáját a beírt keresőszóra vagy kifejezésre.
Hogyan optimalizáljuk weboldalunkat kihasználva az AI-t?
Ez olyan kérdés, amit napjainkban biztosan nem tud még relevánsan meghatározni senki sem, csak tapogatózás van a témában, de valószínű, hogy soha nem is fog senki.
Hogy is lehetne egy folyamatosan alkalmazkodó, tanuló algoritmust teljesen kiismerni?
Egy biztos a Google által meghatározott irány! Szakmailag elismert, releváns, egyedi tartalmakat szeretnének kínálni a felhasználóknak. Tehát a legjobb megoldás, ha tényleg egyedi tartalmat építünk, amit normál esetben az emberek magyar nyelven ritkán, egyáltalán nem vagy nagyon hosszas keresés után találnának meg. Ezáltal olyan tartalmakat biztosíthatunk, aminél a megjelenés dátumát feltüntetve bizonyítékunk lesz arra, hogy ilyet még senki nem csinált előttünk.
3. Hangkeresés elterjedése- SEO Voice Searches a jövőben
Az okos telefon elterjedése előtt, ha szerettünk volna valamilyen információt szerezni kérdéseinkre csak beültünk a székünkbe és az asztali gépünkön rákerestünk a Google-be és többé kevésbé meg is kaptuk a választ.
De mi van napjainkban, mikor mindenki magánál hord már egy okos telefont, ami képes anélkül keresésre, hogy egyáltalán hozzáérnénk. Rohan a világ rohanunk vele mi is, mindent gyorsan akarunk. Most! A hangalapú keresés elsősorban a keresőmotoroknak ad nagyobb munkát az átlagosnál, hogy milyen releváns tartalmat jelenítsenek meg.
Annak ismerete a jövőben, hogy hogyan optimalizáljuk tartalmunkat a hangkeresésre is olyan versenyelőnyt jelenthet, amivel szakadékot teremthetünk egy átlagosan SEO-zott weboldal, versenytárs ellen. Ezzel értékes organikus forgalmat irányítva vállalkozásunk online felületére. Ez trend Magyarországon is egyre jobban terjed!
Előzetes felmérések alapján 2020-ra a világon lebonyolított keresések 50%-a már hangalapú lesz.
Hogyan optimalizáljuk tartalmunkat, hogy az a hangkeresésnek is megfeleljen?
SEO stratégiák fontos eleme már régóta a webhely sebesség és a biztonságos kommunikáció SSL tanúsítványon keresztül(HTTPS). A hangalapú keresésénél ezek a feltételek a legfontosabb tényezők közé tartoznak a válaszokat a felhasználók gyorsan várják el és biztonságosan. Visszatér itt is a Google „featured snippets” ötlete, tehát a rövid lényegre törő, de releváns tartalmat részesíti előnyben, amik átlagos 30 szó körüliek. A megbízható régóta működő weboldalak előnyben részesülnek, a találatok szinte csak ilyen oldalakról kerülnek ki.
Tartalom készítésnél használjuk a Google keresés kiegészítő lehetőségét, hogy az emberek milyen kérdéseket tesznek fel gyakran, ami közel áll a profilunkhoz. Ezekre rövid, egyszerű nyelvezetű választ írva két legyet üthetünk egy csapásra, mert a Featured Snippets-re is felkészülünk. Természetesen ezeket a válaszokat egy jól megtervezett és kereső optimalizált 1500 szó feletti szövegbe rejtve.
Keress meg minket, ha szeretnél szakszerű felkészítést a weboldaladnak SEO szempontból! AJÁNLAT KÉRÉS ITT!
4. Youtube a jövő TV csatornája- Youtube SEO trend 2020
Ahogy a hangkeresés terjed úgy mellette az internetes videók népszerűsége exponenciálisan növekedik. A Youtube előretörése töretlen és egyre jobban nő. Sokan el felejtik, hogy a második legnagyobb keresőhálózatnak tekinthetjük a több mint 100 millió aktív felhasználójával. A legfrissebb tanulmányok szerint, amiben a Google kutatásai is bent vannak 10 emberből 6 inkább online videókat néz, mint TV-t. Valószínű, hogy ez a trend egyre jobban nőni is fog az új generációk öregedésével. Ezért egyre jobban szükséges lesz a videós tartalmak készítésére a vállalkozásoknak, ha szeretnék tartani a lépést a korral.
Ezeket a tartalmakat pedig megfelelően SEO-zni is kell, mert anélkül tudjuk már , hogy nem érünk el annyi embert, hogy megtérüljön online marketing költségünk. Ráadásul a napjainkban már nem olyan könnyű az embereket kizökkenteni a „hirdetési zajból” , egyre jobban immunissá válunk a kedvezményekre. Nagyon online marketing fegyver lehet egy érdekes videó megfelelő érzelmeket generáló zenével.
Hogyan optimalizáljuk videóinkat SEO szempontból?
Több ember elérése érdekében a videós tartalmainkat optimalizálni kell. Felhasználhatjuk eddigi ON-Page SEO tapasztalatainkat. A lényeg ugyan az lássuk el a nekünk releváns kulcsszavakkal a videónk címét és leírását, hogy a lehető legtöbb érdeklődőhöz el tudjuk juttatni. Továbbá lássuk el a leírásunkat a megfelelő linkekkel.
5. CTR és Dwell time- Átkattintási arány és oldalon töltött idő fontos rangsorolás tényezők közé kerül(t)
Mivel beszéltük már, hogy ez emberek mindent villámgyorsan szeretnének elérni napjainkban ez egyértelműen következményként vonja maga után, hogy egy jó átkattintási aránnyal rendelkező oldal, ahol a felhasználó az átlag felett tölt el időt még fontosabb tényező lesz a rangsorolási feltételek között. Ezáltal a Google felé bizonyításra kerül, hogy a tartalmunk a kereső emberek között megfelelő, releváns választ ad, amit érdemes előre sorolni a találati listán.
Tegyük hozzá azért, hogy a SERP-et(Search Engine Results Page) a két tényező közül fontosabbnak tartja a dwell time-ot, jobban érdekli a Google-t, hogy a tartalom megismerések után, hogyan reagál egy felhasználó és mennyi ideig tartózkodik ott.A tartózkodási idő elemzésére a Google találatok között egy nagyon jó statisztikát közölt a SearchMetrics egy tanulmányában. Röviden ez az idő a top10-ben különböző területeken elhelyezkedő weboldalaknál 3 perc 10 másodperc volt.
Hogyan javítsuk CTR-ünket és Dwel time-unkat, hogy az javítsa a helyezésünket a Google találati listán?
Régóta bevált SEO stratégia a meta leírások javítása és tesztelése. Ennek alkalmazása jelentősen javítja a CTR-ünket. Érdemes elemezni a versenytársaink meta leírását és ez alapján módosításokat eszközölni, hogy mi ki tudjunk tűnni a tömegből. Egyre jobban elterjedt trend az emoji-k alkalmazása, ami jobban feltűnik a kereső embereknek a betű tengerben. Azzal, viszont legyünk tisztába, hogy a Google ezeket nem minden esetben jeleníti meg.
Segítségünkre lehetnek, olyan URL címek használata, amiben egyértelműen kiderül, hogy a látogatót mi várja weboldalunkon, továbbá ezek, ha figyelem felhívóbbak jobb átkattintási eredményeket szoktak elérni. Ehhez nyugodtan használhatunk tartalom marketing trükköket, mint például érzelmekre ható szavakat. A meta leírás szakszerű használatával, beszédes URL címekkel, ha jó átkattintási aránnyal rendelkezünk huzamosabb ideig a Google ezt figyelembe veszi és előrébb fog sorolni a rosszabbul teljesítő weboldalak elé.
Dwell time-unk javítására nagyon egyszerű recept létezik. Minőségi tartalom! Legyenek menüpontjaink, cikkeink természetes, megnyerő nyelvezetűek, amik minél tovább megragadják a látogatóink figyelmét és hasznos információkkal szolgálnak. Ezekben a cikkekben érdemes olyan belső linkeket(témához kapcsolódó blog bejegyzések) alkalmazni, ami a felhasználót még tovább a mi honlapunkon tartja.
6.Mobil UX javítása-A mobil böngészés felhasználói élménye meghatározza a rangsorolást
Lejárt lemez már, de a weboldalak optimalizálása mobil eszközökre rettentő fontos SEO rangsorolási tényező már évek óta. Nem túlzás azt állítani hogy az emberek már többet böngésznek okos telefonokon ezért ez a keresőoptimalizálás tendencia még jobban erősödik. Itt, viszont nem állhatunk meg ez már kevés! Nem elég az, hogy honlapunk reszponzív esetleg adaptív legyen okos eszközökre(direkt így írtam, mert érdemes belevenni a tableteket, okos órákat, és TV-ket is), az itt eltöltött időnek kielégítőnek kell lennie a látogatónak. Minél jobban figyelünk a mobil élmény javítására annál előkelőbb helyezést érhetünk el a találati listán.
Hogyan javítsuk weboldalunk Mobil UX-ét?
Egyszerű navigálással, értelemszerű, logikus struktúrával és könnyen átlátható szövegekkel, képekkel. Még nagyobb előny, ha követjük a ONE-Hand trendet és lehetővé tesszük, hogy akár egy kézzel is „akadálymentesített” legyen weblapunk. Pro tippnek mindenképpen ajánlott az AMP oldalak használata legalább blog cikkeinkre. Ez angolul az Accelerated Mobil Pages mozaikszava, azaz gyorsított mobil oldalakat jelent, amiknek az 1 másodperces betöltési idejét nehéz túlszárnyalni más technikákkal a mobil UX javítása során.
7. E-A-T a SEO-ban- Az az a tartalom a király a keresőoptimalizálásban.
Igen, de nem mindegy, hogy milyen tartalom! Pont ez a lényege az EAT-nak, ami az Expertise-Authority-Trustworthiness angol szavakból tevődik össze. Ez magyarul Szakértelem-Hitelesség-Megbízhatóság szentháromságát jelenti. Ez a Google irány elv már azért az előző években is meghatározó volt ON-Page SEO szempontjából, de mivel ez egyre erősödő keresőoptimalizálási tényező mindenképpen a jövő trendjeihez is sorolható.
A szakértelem a szerző minőségi mutatója abban a témában, amiben publikál. Már nem elég össze-vissza írogatni úgy, hogy nem is írunk releváns, valós információkat. Szükséges, hogy amit közlünk a látogatóinkkal az ténylegesen igaz, hozzáértő információ legyen.
Hogyan készítésünk EAT szerinti SEO tartalmat?
Mindenképpen használjuk ki az internet adta egyszerű lehetőségeket. Blog bejegyzéseinkhez adjunk hozzá szerzőnevet és különféle a szerzőre utaló adatokat, elismeréseket. Ezáltal tudjuk építeni nevünk szakértelmét is a Google szemében, így két legyet is ütünk egy csapásra. Legyen lehetőség valamilyen szintű vélemény nyilvánításra, lájkolásra, hozzászólásra, értékelésre. Hozzunk létre a közösségi médiában személyes profilokat szakmai elismeréseinket, végzettségeinket feltüntetve, hogy a keresőmotorok ezt is megtalálják bizonyítva, hogy amilyen témában írunk abban szakértők is vagyunk. A felhasználói biztonság érdekében használjunk SSL tanúsítvány a weboldalunkon, ha még nem tettük meg.
8. A közösségi média a SEO-ban
Fontos megértenünk, hogy a közösségi médiák szárnyalása után lásd Facebook, Twitter, Instagram és a sok más a keresőoptimalizálásban már most rettentő nagy fontossággal bír, de én úgy látom, hogy ezt az elvet Magyarországon nem sokan követik. El kell fogadni a Google-nek, Bing-nek, Yahoo-nak is, hogy az emberek már egyre többen kihagyják az internetes keresőmotorok használatát, mert minél többen szeretnének egy helyen a lehető leggyorsabban információhoz jutni anélkül, hogy ide-oda „rohangálnak” az URL címek között.
Ezáltal egy SEO szakembernek is tisztában kell lenni azzal, hogy ezeken a közösségi média felületeken hogyan optimalizálja tartalmát. Hozzá teszem, hogy olyan rettentő nagy különbségek nincsenek a Google ON-Page SEO és mondjuk egy Facebook kereső tartalmi optimalizálása között.
Erről írtunk is már egy olyan cikket, ami tökéletes bebizonyítja ezt a tényt és segít, hogy Hogyan optimalizáld Facebook oldalad, hogy az segítse a keresőoptimalizálást is?
Minden keresőmotor már indexeli azokat a releváns tartalmakat, amik közösségi médiában jelennek meg, ráadásul a személyes profilokat és üzleti oldalakat is. Persze link építési stratégiaként nem célszerű használni, mivel az összes social média link NO-Follow tagot kap, ami nem segít a link erősségünk növelésében. Vagy esetleg mégis megéri? Az előbb linkelt cikkben ez is kiderül, hogy ez közvetve hogyan hat a SEO-ra. Annyit elárulok, ha nincs időtök végig olvasni, hogy a Facebook és a Twitter befolyásolja a legjobban a Google keresőoptimalizálást közvetve.
További ilyen releváns cikket írt Neil is angol nyelven.
Hogyan optimalizáljuk közösségi média jelenlétünk, hogy az segítse a keresőoptimalizálásunkat?
Mindenképpen hozzunk létre külön céges személyes profilt is Facebook-on, Twitter-en, Linkedin-en a szakmai relevanciánkat növelve. Vállalkozásunk közösségi média oldalán tartalmainkat optimalizáljuk a nekünk releváns kulcsszavakra. Adjunk meg névben kulcsszót esetleg földrajzi helyet is, ha szeretnénk helyileg célközönséget szegmentálni. Posztjainkban mindig legyen elrejtve kulcsszó is, hogy ha az adott közösségi média oldal keresőjében valaki rá keresne a témára. Ez például Instagram esetében a hashtag-ekkel nagy jól megoldható.
Betekintést kaphattatok olyan jövőbeli keresőoptimalizálás trendekbe, amik valószínűleg meghatározó elemei lesznek egyre jobban a megtervezett SEO stratégiáknak és már most ajánlatos foglalkozni velük. Ezekre adtam is pár tippet, hogy lehet felkészülni. Most nézzük meg azokat a bónusz lehetőségeket, mert abból is van elég, amik valószínűleg befolyásoló tényezők lesznek a SEO szempontjából a nem is olyan távoli jövőben, némelyik már a jelenében is!
+9. Influencer marketing- Népszerű közösségi média szereplők bevonása a SEO stratégiánkba
Most biztos, sokan hülyének néznek minek keverem ezt a keresőoptimalizálással, de nézzünk bele a logikai hátterébe és statisztikai kimutatásaiba az Influencer divat terjedésével. Az előző évekhez képest 2018-as adatokkal készítettek egy tanulmányt, széles körű közvélemény kutatással karöltve, hogy a cégek mennyivel növelték az Influencer marketing költségüket. A Linqia szerint az vezetők 39%-al növelték ezt a tevékenységüket az előző évekhez képest.
Na már most, ha az online marketing-be ilyen hatékonyan berobbanó marketing eszköz jelenik meg, azt az évek alatt összegyűjtött tapasztalataim alapján kimerem állítani, ha nem is közvetlenül, de közvetve hatással van a SEO-ra is. Ez az Influencer marketing-el sincs másképp. Logikai háttere nem más, mint a hatékonysága, dominanciája a márkaépítéseknél és weboldalakra történő forgalom tereléseknél. Ez egyértelműen elősegíti ismertségünk és helyezéseink javítását, átkattintási arány javítását, és a felhasználói elköteleződést.
+10. AR és VR a SEO-ban-Kiterjesztett valóság és virtuális valóság a keresőoptimalizálásban
Nem kell messzire menni, ahhoz ha kapcsolatba akarjuk hozni a Google-t a virtuális valósággal csak a már régóta megjelent Google Glass-ra kell gondolnunk. Egyértelmű lépéseket láthatunk a Google által, hogy számol ezzel a technológiával a jövőben. Gondolok itt például már a használatban lévő VR kamerára vagy a 360 fokos képekre.
Erről ITT bővebben tudtok nézelődni, itt pedig megnézhetitek a Google Cardboard-ot.
Miért ne használná ezt a technológiát majd a keresések között is. Nyilván ezek csak spekulációk még, de csak a jelenlegi tényeket is nézve láthatunk benne logikát. Egyre több tartalom, videó és játék jelenik meg, ami használ AR-t és VR-t, amint ez a technológia teljesen ki tudja magát forrni onnantól kezdve a Google-nek már nem tart sokáig lefrissíteni kereséséi algoritmusát, hogy ez a gyakorlatban is rangsorolási tényező legyen. Biztosak lehetünk abban, hogy tartalmi SEO és link építési stratégiánk közé fog tartozni, hogy ezáltal is forgalmat tudjunk irányítani a weboldalunkra.
Konklúzió-SEO Trendek 2020
Megismerhettetek 8 tényleges a nem túl távoli jövőben hasznos keresőoptimalizálás trendet, amihez adtam nektek „step by step” tippeket is, hogyan optimalizáljatok SEO szempontból már a jövőre felkészülve. Áttekintve az eszközök jellegét egyértelműen kijelenthetjük, hogy az egész a minőségi tartalom gyártásra összpontosít valamilyen formában. Érdemes odafigyelni tehát erre a SEO tényezőre.
A minőségi tartalom gyártásával támogathatjuk link építési stratégiánkat is, ami jelenleg a legfontosabb rangsorolási tényező. Ezek a felsorolt keresőoptimalizálás trendek biztosan dominálni fogják a technikákat, amivel javíthatjuk weboldalunk helyezését a keresési találatok között. Továbbá nem szabad megfeledkezni az alternatív megoldásokról sem, mint az AR vagy a VR .
Comments