KÖVESSEN MINKET:

  • HyperMarketing Twitter
  • Hyper Marketing Facebook
  • Hyper Marketing Linkedin
  • Hyper Marketing Instagram
  • Hyper Marketing Blog RSS

9012 Győr Régiposta út 74.

Győr-Moson-Sopron megye

© 2019 by www.hypermarketing.hu - Minden Jog Fentartva

Általános szerződési feltételek

Keresés
  • Boros Krisztián

Milyen SEO trendek várhatóak a jövőben? Vezető SEO szakemberek véleménye a múltról és jövőről.

Frissítve: 2019. szept 17.


Milyen keresőoptimalizálás(SEO) újítások jöhetnek még? Elismert SEO szakemberek véleménye a keresőoptimalizálás múltjáról, jelenéről és jövőjéről!


A SEO töretlenül tör elő az évek alatt az online marketing eszközeinek hatékonysági listáján. Napjainkban már a legjobb konverziós arányokat túlnyomó részt a kereső optimalizált weboldalak organikus találatai adják. Az évek során óriási változások mentek végbe a Google algoritmusában és így a keresőoptimalizálásban is ezért a további várható SEO trendek nagyban befolyásolni tudják egy vállalkozás keresőoptimalizálás stratégiáját.. A Google iránymutatásai,mint például a minőségi tartalom gyártására való ösztönzés,a nem természetes linkek utáni helyezés romlás és az AI-t(mesterséges intelligencia) használó Rankbrain algoritmus frissítés egyre jobban segít abban,hogy a felhasználók és információkat kereső emberek a legrelevánsabb tartalmakat kaphassák meg.

Vajon mit hozhat a jövő még SEO szempontból?A leghatékonyabb online marketing eszközök egyike marad továbbra is?

Feltettem 5 ugyanolyan kérdést az általam legjobban tiszteletbe tartott két keresőoptimalizálás szakembernek Papp Gábornak és Szuhi Attilának.

Olvassátok el a két szakértő különböző nézeteit a keresőoptimalizálási trendekről,történetüket és a SEO fejlődését az ő szemükből!Érdemes!


Papp Gábor - www.thepitch.hu


Kérdések:


1.Mesélj egy kicsit magadról. Hogyan sodort össze az élet az online világgal? Milyen fontos lépések vezettek ide, hogy ma már a magyar SEO meghatározó alakja vagy?


10 évvel ezelőtt félúton voltam a gimnázium és az egyetem között. A Budapesti Corvinus Egyetemre vettek fel pénzügy-számvitel szakra. Kifejezetten élveztem. Mikor el akartam helyezkedni, akkor fel is vettek az egyik bank private banking részlegére, de valami miatt mindig csúszott a munkakezdés ideje. Mint kiderült pont akkorra gyűrűzött be a válság itthon is. Így nem vettek fel, ráadásul az emberek felét el is küldték pont azokban a hetekben.


Utólag derült ki csak igazából, hogy a 2009-es időszakban nem volt esély pénzügyi területen kezdőként elhelyezkedni, ezért az online marketinges és design tapasztalatomhoz nyúltam vissza és azt kezdtem el használni. Ez pedig onnan jött, hogy még a 2000-es évek közepén az USA-ban tanultam, és ott volt “Web design és Photoshop” nevű tárgyam. Gyakorlatilag ezt a tudást kezdtem el aktívan használni akkor és innen fejlődött ki, hogy online marketing és SEO területre keveredtem.


Magára a területre egyébként egy véletlen folytán keveredtem.. Egy korai vendégcikkemben volt kis doboz a beszerkesztett szöveg alatt, ahova az volt írva: “focus keyword”. Beírtam oda egy szót, amiről szerintem a cikk szólt, majd kiírta a rendszer, hogy “ez a cikk rosszul van optimalizálva”. Én meg ültem, hogy “mégis miért?”. Elolvastam a javaslatokat, átírtam kicsit a cikket és publikáltam. Majd néhány héttel később mikor poénból rákerestem a kifejezésre, meglepődve tapasztaltam, hogy a Google 3. találata az én cikkem volt. Nem teljesen értettem mi történt, de zseninek éreztem magam. Úgyhogy jött a következő cikk, majd a következő. Azóta nyilván tudom, hogy ez egy SEO plugin volt ami tartalmilag segített optimalizálni a cikket. Elkezdtem utánajárni, hogy mégis mi az a SEO, hogy működik.


Évek alatt mélyítettem a tudásomat, elvállaltam kezdetben ingyenes és keveset fizető projekteket. Aztán haladtam egyre feljebb. Szinte kizárólag személyes ajánlásokon keresztül. Főként az tetszett benne, hogy szisztematikus, építkező jellegű munkával folyamatos forgalmat és dealflowt lehet generálni. Amit persze össze kell egyszer rakni, de ha ügyesen csinálja az ember, akkor meglehetősen pénztárcabarát egy Google Adwords-höz képest. Egyetemistaként ez pedig óriási előny volt, mert úgy tudtam dolgozni projekteken, hogy nem volt komoly anyagi kockázat az egész mögött. Csak az időmet kellene rászánni, abból meg akkor volt elég még az egyetem mellett is.


2.Mit gondolsz a SEO elmúlt 10 évéről? Mik voltak azok az igazi mérföldkövek, amik befolyásolták a SEO szakemberek munkáját napjainkig?


Ha a legnagyobb változtató tényezőket kell kiemelni, akkor egyértelműen a Google algoritmus frissítések voltak azok, amelyek teljesen átformálták a SEO-sok munkáját. Itt főként a Google Panda és Pingvin, amit a legtöbbször emlegetnek. Ezek a gyenge minőségű tartalmat és linkeket érintették. Aztán ahogy haladtunk idővel előre akkor ma már minden évben körülbelül 500-600 alkalommal frissítik a keresőmotor algoritmusát. Régen ez sokkal ritkább volt, és óriási felfordulásokat tudott okozni egy-egy nagy frissítés. Manapság inkább több kisebb algo frissítés van, de azért megjelennek nagyok is mint a Rankbrain vagy épp a Medic.


A 2010-es évek elején volt a social-nek egy nagy felfutása. Főleg a Facebooknak. Most azt érzem, hogy a SEO-nak van reneszánsza ahogy egyre többen rájönnek: vége van az “ingyenes Facebook” forgalom aranykorának.

Emellett a Google Ads előretörése a SEO rovására még egy érdekes trend. Valamint a featured snippetek és különböző SERP feature-ök, amik az angol piacot már dominálják, de magyar nyelven még nem jelent meg az áttörés. De jönni fognak hozzánk is, csak idő kérdése mikor.

3.Népszerű lett napjainkban a keresőoptimalizálás megtanulása vállalkozók, cég vezetők körében. Neked mi a véleményed erről? Érdemes akkor is időt és pénzt belefektetni, ha csak a saját weboldalunkon használjuk fel a megszerzett tudást?


A SEO-t lehet mind specialista, mind generalista területnek is tekinteni. Van egy olyan szintje a SEO tudásnak, amit érdemes egy online marketingesnek elsajátítania. És akár egy cégvezetőnek is. Legalább azon a szinten hogy a keresési szándék, kulcsszó, keresési mennyiség, tartalom-optimalizálás és link építés szintjén képben legyen. Nem feltétlenül kell domain migráció és tech SEO expertnek lenni, de az alapokkal jó dolog tisztában lenni. A SEO ugyanis egy nagyon jó csatorna mind edukációs, mind brand építési, mind forgalomterelési mind sales célokra. Azon kevés csatornák egyike, ami univerzális és jól üzemeltetve nagyon költséghatékony is.


Aztán el lehet a SEO-ban extrém módon is merülni. Annak is megvan a szépsége. Aki nem foglalkozik SEO-val, az nagyon sok potenciális ügyfelet és pénzt hagy a piacon vagy a versenytársaknál. Van olyan cég, ahol 90%-ban érdemes a SEO-ra fókuszálni a marketing csatornák között, de olyan is akad, ahol csak a fókusz 20-30%-a megy erre. Nincs rá általános szabály. De a SEO jó és hasznos. Ügyesen csinálva, megéri vele foglalkozni. Ezért megéri megtanulni az alapokat.

Ha másért nem, akkor azért, hogy jó kérdéseket tudjunk feltenni egy külsős szakértőnek. Vagy választani tudjunk a piacon elérhető szakemberek ajánlatai közül.

4.Hogyan látod a SEO jövőjét és a Google iránymutatásait? Mik lehetnek azok a trendek,ami várhatóan befolyásolni fogják a keresőoptimalizálást?


A Google egyre inkább nyomja a Google Ads-et, mert valahogy növekedni kell és ez hozza a bevételük jelentős hányadát. Ez pedig a SEO rovására megy.

Emellett az is megjelenik, hogy a Google egyre inkább monopolhelyzetbe kerül, amit ki is használ. Elég csak a különböző featured snippetekre és olyan SERP feature-ökre gondolni, amik miatt már át se kattintunk egy-egy weboldalra, hanem a választ már a Google felületén kapjuk meg. Legyen szó időjárásról, egy meccs eredményéről, egy filmről, egy színész életkoráról. Ezek nagy részét már a Google.com-on kapjuk meg, akik licenszelik vagy egyszerűen csak átveszik valahonnan máshonnan. A folyamat végén pedig pont a tartalmat előállító weboldalak szenvedik ezt meg.


Ezért jön elő majd az On-SERP SEO, aminek az a lényege, hogy már nemcsak a saját oldalunkat kell optimalizálni. Mert nem csak 10 szöveges link van a találatok között. Hanem optimalizálni kell a Google találati oldalán megjelenő mindenféle formátumra. Legyen az kép, infobox, Google Maps találat, featured snippet vagy bármi más. Tehát a SEO sokkal komplexebb lesz. Ezt már az elmúlt 5-8 évben is tapasztaltam. És a trend egyre csak erősödni fog.


5.Mit gondolsz az MI (mesterséges intelligencia) és a SEO viszonyáról? Hogyan befolyásolhatja ez majd az online világot? A weben is közeleg az “IPAR 4.0” ?


Az IPAR 4.0 egy érdekes dolog, mert sok területen még talán az IPAR 2.0 átállás se történt meg. Más helyeken meg tényleg minden gépesített és automatizált. Ez valahogy így van az online marketing és a SEO terén is. Nagy a szakadék a legjobbak és az átlagos cégek, megoldások között. És még nagyobb az átlagos és gyenge, leszakadó cégek között. A mesterséges intelligencia egyrészt üdvözlendő dolog, másrészt borzasztó veszélyes is. Én nem hiszek a gépek lázadásában, de azt már most látom, hogy a gépesítés, az intelligencia használata tovább növeli a különbségeket.


Az átlagos és leszakadó szereplők pedig még nagyobb hátrányba fognak kerülni. Ráadásul számunkra a munkavégzés és a normális kereseti lehetőség is megszűnhet majd. A SEO terén azért kevésbé drasztikus a helyzet, de a végeredmény hasonló lehet. Ugyanis akinek van pénze és hozzáférése ezekhez a megoldásokhoz, technológiákhoz, azok olyan versenyelőnyhöz jutnak, amivel még jobban és még többet tudnak elérni. Ezzel pedig tovább növelik a szakadékot.


Valamiféle konvergencia csak akkor következhet be, ha a mesterséges intelligencia egyfajta commodity-vé válik, és széles réteg érheti el. De értelem szerűen ezt a technológia birtokosai pedig üzleti érdekből nem akarják majd. Tehát ez egy összetett kérdés. Egyrészt kíváncsi vagyok mire lesz képes. Másrészt pedig már most látom a lehetséges veszélyeket mögötte.


Szuhi Attila – www.ite.hu


Kérdések:


1.Mesélj egy kicsit magadról.Hogyan sodort össze az élet az online világgal?Milyen fontos lépések vezettek ide,hogy ma már a magyar SEO meghatározó alakja vagy?


Emlékeim szerint már 9 évesen egy magyar Primo számítógépen tanultam programozni. Aztán jöttek újabb programnyelvek. A webes világra 2004-ben térem át ekkor született az első weboldalam, ami egy civil szervezet HTML alapú oldal a volt.

A keresőoptimalizálással 2011 táján kezdtem foglalkozni. Akkor indítottam az első hobbi weboldalamat, ami egy időjárási oldal volt. És szerettem volna, ha nem csak én nézem, hanem mások is, a napi előrejelzéseket.

Az első ismereteim a magyar SEO fórumon gyűjtöttem össze, akkortájt még bőven ment a katalógusos linképítés is. Ennek hatására az oldalamat 2012. április 24-én be is döntötte az első Pingvin algoritmus.


Ez olyan sokkszerű volt, hogy elhatároztam, hogy mindent megtanulok erről a szakmáról. Ekkor jöttek az angol blogok, hírportálok - a Moz, a Seroundtable – hogy csak néhányat említsek, de rengeteg alig ismert SEO blog is. Elképesztő mennyiségű anyagot olvastam el.

És ezzel párhuzamosan elkezdtem a gyakorlatban is megvalósítani a tanultakat. Az oldalam kijött a Pingvin büntetés alól és elkezdett szárnyalni az organikus forgalma. Aztán újabb oldalakat indítottam és 2013 őszén elindult az ite.hu az első és talán máig egyetlen magyar nyelvű SEO hírportál.


Az ite.hu-t évekig napi szinten frissítettem az éppen aktuális SEO hírekkel és elkezdtem ügyfeleket is vállalni. Azokban az években messze a legolvasottabb hazai SEO témájú oldal volt, de még ma is benne van a TOP3-ban szerintem.

Az évek során kicsit áthelyeztem a fókuszt, ma már kevésbé az ügyfelezés van a központban, inkább a tudás átadása. Elindítottam a saját videós SEO Klubomat, van egy ingyenes nagy Facebook csoport, ahol igyekszem mindenkinek a kérdésére reagálni. És épp most írtam újra kb. 100 ezer karakterben a szintén ingyen elérhető keresőoptimalizálási tanfolyamomat.

A Klub mellet a fő hangsúly jelenleg az Adsense-s projektjeimen van, kb. havi 5-700 ezer látogatója van a weboldalaimnak jelenleg.


2.Mit gondolsz a SEO elmúlt 10 évéről?Mik voltak azok az igazi mérföldkövek, amik befolyásolták a SEO szakemberek munkáját napjainkig?


A keresőoptimalizálás szédületes sebességgel alakult át az elmúlt tíz évben és azt gondolom, hogy az irány jó.

Régen a katalógus-linképítéssel, a kulcsszóhalmozással jó eredményeket lehetett elérni, és nem feltétlenül a felhasználót fókuszban tartó oldalak voltak az élen. Ma már a tartalom, a relevancia és a szakértői weboldalak könnyebben érhetnek el eredményt. És ez jó, mert így egy laikus is érhet el jó eredményt, ha a weboldala kimagasló minőségű a felhasználók szemében.Ugyanakkor, hogy önmagamnak ellent is mondja: a SEO sokkal komplexebbé is vált. Rengeteg technikai részlet van, profi eszközök jelentek meg, kifinomult technikák érhetőek el, és aki ezeket alkalmazza az nagyon komoly versenyelőnybe kerül. Komoly versenyben ezek nélkül nem lehet boldogulni.


Ugyanakkor a niche-területek éppen a minőség fókuszba kerülése miatt a laikus szakértők számára is elérhető. Azt szoktam mondani, hogy jelenleg olyan az internet, mint amilyen az ipari forradalom hőskora volt. Abban az időben egy gyári munkásból is lehetett mágnás. az internet mostani korában hasonló a helyzet. Egy hobbiból az ország vezető weboldalát lehet felépíteni. De azt is látom, hogy a lehetőségek elkezdtek szűkülni és a tőkeerős oldalakkal egyre nehezebb lesz felvenni a versenyt. De ennek ellenére még mindenki előtt ott a lehetőség – talán néhány évig még nyitva a kapu.


A mérföldkövek kapcsán: azt gondolom ki lehet emelni néhány alapvető fontosságú eseményt: ilyen volt a Pingvin algoritmus, ami a teljes linképítést átalakította, vagy a mobilbarát algoritmus, ami rákényszerített mindenkit a mobilbarát weboldalakra. De sokkal fontosabb az az átalakulás, ami kevésbé volt egy időponthoz köthető.

A Google évente több tízezer módosítást tesztel és több mint ezret be is épít az algoritmusába. Ez a rengeteg sok kis finomítás sokkal fontosabb, mint egy-egy „mérföldkő”. ez vezetett el oda, hogy ma a régi SEO technikák helyett a tartalom és a felhasználó élmény került a fókuszba a rangsorolásnál. És ez persze a SEO technikákra is kihatott.


3.Népszerű lett napjainkban a keresőoptimalizálás megtanulása vállalkozók,cég vezetők körében.Neked mi a véleményed erről? Érdemes akkor is időt és pénzt belefektetni ,ha csak a saját weboldalunkon használjuk fel a megszerzett tudást?


Ha valaki micro vállalkozó, akinek nincs tőkéje azt gondolom, hogy egy alaptudás elsajátítása nem rossz gondolat. Az alapok tisztázásával is már rengeteget lehet lökni a weboldalunkon, akár csak a kulcsszavak és témakörök helyes megválasztásával. Egy idő után a vállalkozónak lesz elég ügyfele és már nem jut ideje tovább képezni magát, és a SEO feladatokat is ellátni. Ilyenkor kérhet fel egy szakembert az oldal további javítására.

De persze lehet jó döntés az is, hogy ezt a feladatot teljes egészében kiszervezi és a vállalkozásépítés egyéb feladataira koncentrál már az elejétől kezdve.


4.Hogyan látod a SEO jövőjét és a Google iránymutatásait? Mik lehetnek azok a trendek,ami várhatóan befolyásolni fogják a keresőoptimalizálást?


Nem látok a jövőbe, tippelgetni pedig nem szeretek. Azt gondolom az eddigi tendenciákat figyelembe véve a találati lista egyre jobban fog hasonlítani arra, amit egy ember választott volna ki a saját preferenciái alapján. Nem véletlenül hangsúlyozza a Google manuális útmutatója az EAT, azaz a szakértelem, a hitelesség és a megbízhatóság hármasát. Ezek azok a jellemvonások, aminek egy weboldalnak meg kell felelnie, hogy a találati lista élére kerüljön és azt gondolom ebben egyre jobb lesz a Google.

A másik, ami nagyon világosan látszik, hogy a Google egyre tovább akarja tartania felhasználókat a találati listán. Nem véletlen, hogy a Google keresések közel fele nem végződik kattintással, mert a felhasználó már a találati listán megkapja a választ. A magyar találati listán ez még kevéssé érvényesül, de nyilván a tendencia ez.


5.Mit gondolsz az MI(mesterséges intelligencia) és a SEO viszonyáról?Hogyan befolyásolhatja ez majd az online világot?A weben is közeleg az “IPAR 4.0” ?


Már ma radikálisan befolyásolja, ez nem a jövő, hanem a jelen. Ha csak arra utalok, hogy a Rank Brain algoritmus, ami MI alapú a harmadik legfontosabb rangsorolási tényező volt már 2015-ben, akkor illúzió azt hinni, hogy az MI a jövő a keresőoptimalizálásban. Ma már szinte biztos, hogy a tartalom és a linkek értékelésében is ott van az MI, azaz a három legfontosabb rangsorolási tényezőben jelen van.


Fontos azonban látni, hogy az MI működését egy külsős nem láthatja át, sok esetben maguk a fejlesztők sem tudják, hogy az MI miért azt teszi, amit tesz. Éppen ezért aki a kereső optimalizálásban dolgozik, annak nem az MI-t kell megfejtenie, hanem azt a célt kell szem előtt tartania, ami az MI feladat: és ez a legjobb minőségű találati lista. Ehhez pedig a legjobb minőségű weboldalt kell elkészítenünk, felhasználói szempontból is. És emiatt a SEO-ban a kulcsszó kutatásnak, a témakutatásnak, a felhasználói szándékok értékelésében és értelmezésében kulcsszerepe lesz és már van is.


Az érem másik oldala, hogy ma már egyes SEO szoftverekben is megjelenik az MI, vagy hogy pontosabbak legyünk a deep-learning rendszerek használata. Ez egy érdekes fejlődési lehetőség, de azt gondolom, nekünk magyar nyelvterületen erre még éveket kell majd várni, hogy valóban használható legyen.


Érdekes látni a keresőoptimalizálást és annak jövőjét több megközelítésből!


Abban mind a két SEO szakember egyetértett,hogy a keresőoptimalizálás óriási változásokon ment keresztül az évek alatt és még várhatunk is újításokat bőven. Tendenciák a jövőre nézve már kialakulóban vannak. A következő cikkünkben összefoglalom nektek milyen SEO trendekre készüljetek 2020-ban és hogyan készüljetek fel rá, hogy versenyelőnyre tegyetek szert.


Addig is nézzétek meg a Hyper Marketing havidíjas keresőoptimalizálás árait vagy kérjetek árajánlatot tőlünk, ha szeretnétek weboldalatoknak szakszerű SEO felkészítést a jövőre nézve.




Cél a top 1 !

#seogyőr #seopower #HyperMarketing #keresooptimalizálásgyor #seofuture

31 megtekintés