A világ óriási fejlődésen megy keresztül, hiszen még csak nemrég ért véget a 20. század, de azóta már mindenki az interneten él, algoritmusok által választott tartalmakat fogyaszt, amiket szuperszámítógépek és — fosszilis energia (például földgáz) helyett — elektromosság működtet. Mindezt pedig csupán 1-2 generáció alatt értük el.
Az innováció, a növekedés és a gyarapodás olyannyira felgyorsult, hogy (az ezt megelőző korokkal szemben) ma már nem a muszáj hajtja — nem akkor találják fel az új találmányokat, amikor már nincs más opció.
A kőkorszak nem azért ért véget, mert elfogyott a kő. —James Canton
Ennek a hatalmas fejlődésnek lehet a következő állomása a mesterséges intelligencia.
Az MI-ként becézett, ember által létrehozott agy egyre fejlettebbé, szélesebb körben használhatóbbá, nagyobb tudásúvá — és úgy általában véve: okosabbá — válik.
A segítségével ma már:
Rajzolhatunk
Pókerezhetünk
Automatizálhatunk
Elemezhetünk
Kutathatunk
... és természetesen szöveget is írhatunk.
Egyre több cég dolgozik a saját intelligens megoldásain, a Google mellett újabban például a Microsoft tűnt fel, mint legnagyobb kihívó — sőt, a ChatGPT, illetve a Dall-E nevű modelljeivel le is hagyta a nagy keresőóriást.
Ez a háború pedig — ahogy az várható volt — a két mamutvállalat egyik legfontosabb termékére, a keresőmotorokra is kiterjedt. A Google és a Bing (a Microsoft keresője) rég nem látott akkora innovációt, mint az MI-alapú chatbotok.
Bár a chatbot válaszára többet kell várnunk, mintha begépelnénk azt a keresőbe, ám ha azt is belekalkuláljuk, hogy a manuális kereséssel általában csak a cikkek címét kapjuk meg, akkor máris láthatjuk, hogy nem is olyan lassú az MI, sőt! Vegyük például azt a fiktív , de mégis mindennapi forgatókönyvet, hogy kirándulni szeretnénk menni a családdal, ezért megkérdezzük a mesterséges intelligenciát, hogy melyek Magyarország legszebb helyei. Erre a Bing nyelvi modellje fel fogja számunkra sorolni azt a top 5, top10 vagy akár top100 látnivalót, amit ő az egész internetet átböngészve talált és rangsorolt számunkra — csupán néhány másodperc alatt. Ha ugyanezt a Google-ban csináljuk meg, akkor át kell olvasnunk legalább 5-10 cikket ahhoz, hogy teljes képet kapjunk.
Melyik is akkor a gyorsabb megoldás?
Ráadásul a mesterséges intelligencia segítségével nem csak, hogy jobb, hasznosabb, relevánsabb kereséseket futtathatunk, de akár magukban a keresésekben is könnyebben szerepelhetünk.
Ehhez csupán meg kell kérnünk a nyelvi modellt, hogy készítsen nekünk egy cikket, amit ő — SEO szempontból — megfelelőnek talál:

Az MI szerint úgy tudunk megfelelő SEO szöveget írni, ha az alábbi lépéseket követjük:
Cikk témája: Használjuk a neten elérhető kutatási eszközöket, például a Google Trends-et vagy a SEMrush-ot. A cél az, hogy olyan kulcsszavakat találjunk, amelyekre a legtöbb keresés történik, és amelyek relevánsak az adott témában.
Cikk felépítése: Sablonok használata, hogy strukturáltabb és könnyebben olvasható legyen a cikk.
Írás: A mesterséges intelligencia segítségével próbáljuk az algoritmusokra szabni a szöveg tartalmát és mondanivalóját — ehhez pedig használjunk AI-alapú írási segédprogramokat.
Optimalizálás: SEO kalappal a fejünkön írjuk a cikket, figyeljünk a kulcsszavakra — de csak mértékkel használjuk őket. Itt már belemegy olyan szakkifejezésekbe is, mint az LSI keywordök.
Ellenőrzés: A cikk helyesírásának, nyelvhelyességének ellenőrzése, egyéb hibák feltárása. Az MI itt ismét hasznos szoftvereket mutat be, például a Grammarly-t vagy a Hemingway-t.
Ezek nagyon hasznos tippek, de sajnos nagyon felszínesek is egyben.
Ahhoz, hogy gyakorlatiasabb, kézzelfoghatóbb írást kapjunk, nem árt konkrét példákat kérni tőle, például mondjuk meg, hogy egy konkrét termékről — például a magnéziumról — vagy szolgáltatásról — például egy online marketing ügynökségről — szeretnénk írni, és ennek megfelelően mondja el a cikkírás lépéseit.
A példák mellett érdemes még:
Rákérdezni az általa felvetett ötletekre
Kijavítani, ha valamit rosszul tud
Más megfogalmazással is megkérdezni ugyanazt
Amit pedig külön érdemes megemlíteni: a válasz mindig egy figyelmeztetéssel kezdődik és fejeződik be, amiben rendszerint elmondja, hogy ő egy robot, ezért a válasza nem tükröz személyes véleményt. Ennél azonban jóval hasznosabb a cikk végén látható leírás, miszerint:

Ez valóban így van, és minden tapasztaltabb SEO szakértő egyetért vele: nem elég az algoritmusnak írni, hiszen végül úgy is az a tartalom fog előre jutni, amelyik az olvasónak készül — az algoritmusoknak ugyanis nincsenek érzései, kérdései vagy fizikai teste, ezért nem tudják kiszűrni, hogy az olvasó melyik cikket fogja viccesnek vagy szomorúnak tartani, milyen kérdések járnak a fejében, vagy éppen milyen frizura áll neki a legjobban.
Élvezze a barátaival töltött estét a weissbethu.com . Ennek köszönhetően izgalmas játékok széles választékát élvezheti a klasszikus nyerőgépektől kezdve az izgalmas kártyajátékokon át a rulettig Magyarországon. A vonzó design egyedi hangulatot teremt, amely elmerül az izgalom és a borzongás világában, ezért kezdjen el játszani hamarosan. A szerencse itt biztosan az Ön oldalán áll majd.