top of page

Google Ads Performance Max kampánytípus

Frissítve: 2022. júl. 8.


Google Ads Performance Max kampánytípus
Google Ads Performance Max kampánytípus egy kampányon belül minden csatornán

Ez év Május 27.-én a GOOGLE immáron rendszeresen megrendezésre kerülő éves LIVESTREAM-jén, több fontos új lehetőség mellett, bemutatásra került a Google Ads PERFORMANCE MAX hirdetéstípus.


A LIVESTREAM-en elmondták, hogy a Performance Max hirdetés több ezer hirdetővel bővül. Akkor és amennyiben lehetett részt venni a bétaverzióban, ha a cél az volt, hogy lehetséges ügyfeleket generáljunk vagy növeljük az online eladásokat a Google Merchant Center termék feed használata nélkül (például olyan iparágakban, mint a szórakoztatás, a technológia és a fitnesz).


Nos, nézzük meg mi is pontosan ez az új hirdetési kampány, a Performance Max!

A Performance Max egy új, célalapú kampánytípus, amely lehetővé teszi a teljesítményt nyújtó hirdetők számára, hogy egyetlen kampányból hozzáférjenek az összes Google ADS-készletükhöz. Úgy tervezték, hogy kiegészítse kulcsszóalapú keresési kampányait, hogy segítsen több átváltást eredményező ügyfelet találni a Google összes csatornáján, például a YOUTUBE, a Display, a Keresés, a DISCOVER, a GMAIL és a Google Térképen.

A Performance Max hirdetési megoldás segít a teljesítmény növelésében a megadott konverziós célok alapján, több konverziót és értéket biztosítva azáltal, hogy valós időben és csatornákon keresztül optimalizálja a teljesítményt az Intelligens ajánlattétel használatával.


Mi is az a SMART BIDDING(intelligens ajánlattétel), amit a Performance Max is használ?

A Google ADS intelligens ajánlattételi és intelligens kreatív megoldásai gépi tanulást használnak, amely valós időben jelek millióit elemezi annak érdekében, hogy a megfelelő pillanatokban a megfelelő üzenetet mutassa meg a megfelelő ügyfélnek.

Így ahelyett, hogy manuálisan kellene optimalizálni a hirdetéseket vagy az ajánlattételt, gyorsabban érhetsz el jobb eredményeket az automatizált megoldások segítségével.

Tehát összeségében, az Intelligens ajánlattétel minden egyes aukcióra képes valós időben optimalizálni az ajánlatokat. Ez drámaian lecsökkenti az ajánlatok karbantartására, optimalizálására fordított időt, ugyanakkor segít a költségkereten belül jobb eredmények elérésében.

A Performance Max kampánytípus egyesíti a Google automatizálási technológiáit az ajánlattételen, a költségkeret-optimalizáláson, a közönségeken, a kreatívokon, a hozzárendelésen és egyebeken belül; mindezt a hirdető konkrét hirdetési célja (például ha van CPA- vagy ROAS-célja), valamint a hirdető által biztosított kreatívelemek, közönségjelzések és opcionális adattáblázatok erősítik.



Google Ads Performance Max Google Merchant Center
Google Ads Performance Max elérhető lesz a Google Shopping rendszerében is

Melyek a PERFORMANCE MAX legnagyobb előnyei?

A Performance Max lehetővé teszi az ügyfelek bevonását a Google csatornáiban.

A csatornákon átívelő adatközpontú hozzárendelés a legkülönbözőbb érintkezési pontokhoz optimalizál, amelyek konverzióra késztetik az ügyfeleket.

A gépi tanulási modellek segítségével pontosabb előrejelzések készíthetők arról, hogy mely hirdetések, közönségek és kreatívkombinációk teljesítenek a legjobban a hirdető számára.

A teljesítmény maximális eszközjelentések segítségével megértheted, mely kreatívok befolyásolják a teljesítményt, és optimalizálhatod a kampánykreatívokat a ROI növelése érdekében. Az új betekintések, mint például a növekvő keresési trendek, segíthetnek megérteni a teljesítményben bekövetkezett változásokat, és megalapozhatják a szélesebb körű üzleti stratégiát.



Mikor érdemes bevetni ezt az új, sokkal progresszívabb kampánytípust?

1. Ha és amennyiben konkrét hirdetési és konverziós céljaid vannak (pl. online értékesítések ösztönzése, leadek generálása stb.).

2. Maximalizálni szeretnéd kampányaid teljesítményét, és nem szeretnéd korlátozni, hogy a hirdetéseid melyik csatornán jelenjenek meg.

3. Egyszerűen szeretnéd elérni a Google összes hirdetési csatornáját egyetlen kampány segítségével.

4. Valamint, ha további elérést és megjelenést szeretnél elérni a kulcsszóalapú keresési kampányokon túl.



Miért hasznosak a különböző Performance Max kampány bemenetek?

A Performance Max gépi tanulási modellek segítségével optimalizálja az ajánlatokat és az elhelyezéseket, hogy elérje a konverziókat vagy a konverziós értéket, de persze emellett még más fontos bemeneteket is biztosít ehhez, mint például a közönségjelzéseket (beleértve az ügyfél adatokat), valamint jó minőségű szövegeket, képeket és videókat, amelyek jelentősen javíthatják a kampány teljesítményét.


Google Ads Performance Max 5in1
Google Ads Performance Max 5in1



Mit is tudunk a PERFORMANCE MAX eddigi teszteredményeiről?

A Google esettanulmánya szerint a Performance MAX kampányok 24%-l növelték a megfelelő potenciális ügyfelek számát a MOTORK számára, egy autóipari értékesítési és marketingtechnológiai vállalat számára. Ezen kívül az átkattintási arány (CTR) +30%-l javult a meglévő keresési és vizuális kampányokhoz képest.




Összefoglalva: Még egyszer röviden, tehát a Performance MAX kampány:

Ez a hirdetési kampánytípus széleskörű eléréssel rendelkezik a Google hálózatában, és a következő webhelyeken éri el az ügyfeleket:

  • Display

  • Keresés

  • Térképek

  • DISCOVER FEED

  • YOUTUBE

  • GMAIL

  • Shopping-hirdetések


Jogosan merül fel a kérdés, ha már fut egy Performance MAX, leállítsam a további, párhuzamosan futó keresési kampányomat?

A rövid válasz – egyáltalán nem. Nyugodtan futtathatjuk a Performance Max-t az alapvető kampányok mellett. A legjobb eredmények elérése érdekében továbbra is be kell fektetni a kulcsszavas keresési kampányokba, és futtassuk azokat a Performance Max segítségével.


Hogy miért?

Mindenképpen veszélyeztetheti kampányai elérését és teljesítményét, ha csak a maximális teljesítményre hagyatkozik, mivel ez a kampánytípus nem használ kulcsszavakat, úgy, mint a Keresés. Nem kell megkockáztatni a jelenlegi kampánystruktúránk szüneteltetését, ami ezt a kampánytípust viszonylag alacsony kockázatú tesztté teszi.


Hol tart jelenleg a PMAX fejlesztése?

A Performance Max kampányok jelenleg bétaverzióban vannak, és egyre több hirdetőre terjednek ki. A Google Merchant Center termék feed jelenleg nem támogatott a Performance Max-on egyenlőre.

A Performance MAX hirdetési lehetőség a jövő év első vagy második negyedévében várható, hogy elérhető lesz szélesebb körben.


Érdemes aktívan figyelni ezt a kampánytípust minden marketinggel foglalkozó kollégának és jövőbe tekintő cégvezetőnek, véleményem szerint még sokat fogunk erről hallani az elkövetkezendő időben.


UPDATE! 2022.02.10. Egyre több fiókban már bent van!

Google Ads Maximális teljesítmény kampány

Ügynökségünk által kezelt Google Ads fiókokban már 7-nél is megjelent a Google Ads Performance Max, azaz becsületes, magyar nevén a Maximális teljesítmény kampánytípus. Erős tesztelésekbe kezdünk és első kézből tudhatjátok meg a létjogosultságát, hibáit, erősségeit ennek a kampány fajtának. Iratkozz fel hírlevél listánkra vagy keress minket bátran ha segíthetünk valamiben!




117 megtekintés0 hozzászólás

Commenti


bottom of page