top of page

Hogyan optimalizáljuk Facebook oldalunkat,hogy az segítse a keresőoptimalizálást?

Frissítve: 2022. júl. 11.


Hogyan optimalizáljuk a Facebook oldalunkat,hogy az segítse a keresőoptimalizálást


Kíváncsi vagy,hogy hogyan optimalizáld a Facebook oldalad? Befolyásolja-e a weboldalad rangsorolását a keresési találatok között?


Igen befolyásolja!Ezért nagyon fontos optimalizálni kulcsszavakra a Facebook üzleti oldalunkat is.Sokkal nagyobb hatással van rá,mint azt általánosságba az emberek gondolják.Valójában a Facebook fontos szerepet játszik a SEO-ban azáltal,hogy:

  • a weboldalad forgalmát növeli

  • releváns és elkötelezett közönséget vonz

  • láthatóságot javít kulcsszó optimalizálással

  • kapcsolatok épít közösségi médián keresztül

  • tartalmak oszt meg az interneten ezáltal növeli az átkattintási arányt(CTR)


Ebben a cikkben bebizonyítom,hogy a Facebook marketinget kötelező beleépíteni a SEO stratégiánkba.Továbbá megvizsgáljuk részletesen a Facebook és a keresőoptimalizálás kapcsolatát és megmutatom,hogy hogyan optimalizáld Facebook oldaladat úgy,hogy az segítsen weboldalad helyezésének javításában a keresési találatok között.


Mennyire fontos a Facebook marketing SEO szempontból?


Eléggé megoszló az emberek véleménye a Facebook hatásának a keresések rangsorolására.Még a SEO szakemberek között is.Egyesek szerint befolyásoló tényezők mások nem osztják ezt a véleményt.Nézzük inkább a tényeket!


A keresőmotorok legfrissebb rangsorolási tényezőiről szóló Moz által kiadott kutatásában kiderült,hogy a közösségi média jelenlét a TOP 10 közé tartozik már.Ebben az évben a Moz több mint 150 vezető kereső marketing szakembert keresett fel, akik több mint 90 rangsorolási tényezőről adtak szakértői véleményeket.



A Page-Level Social Metrics az az a közösségi média tényezők közül kiemelkedő volt minőségi és mennyiségi Twitter tweet link, Facebook megosztás az adott weboldalra.Azért a félre értések elkerülése érdekében mindenképpen jegyezzük meg,hogy a közösségi médiának NINCSEN közvetlen hatása a Google keresési rangsorolásra azonban annál nagyobb indirekt hatása viszont igen!


Több megosztással több látogatót szerzünk,jobb CTR-t érünk el.A MOZ kutatása egyértelműen bizonyítja a szakemberek véleménye alapján,hogy pozitívan korreláltak a keresési rangsorolással a közösségi média aktivitások.



Közösségi média aktivitások,ami befolyásolták a rangsorolást
Közösségi média aktivitások,amik befolyásolták a rangsorolást

Egyszerűbben megfogalmazva és összegezve a Facebook megosztások,lájkolások,hozzászólás számok összege volt a legjobban hatással a Google rangsorolásra.Gondoljunk csak bele logikusan:

  1. Az emberek osztják a tartalmainkat(terjesztik a linkjeinket)

  2. Ezeknek az embereknek az ismerősei látják a tartalmat újra osztják,ha tetszett és így tovább...

  3. Mindenki rá kattintott a linkre több forgalom lett a weboldalunkon

  4. Ezek a tartalmak csökkentik a visszafordulási arányt,ami ismét csak fontos


Minél többen osztják meg tartalmainkat vagy váltunk ki valamilyen aktivitást,annál nagyobb befolyással lesz ez a rangsorolásunkra a keresésénél.Legyen az képi vagy szöveges tartalom.

Szeretnél olyan Facebook oldal kezelést,ami országosan építi hírneved és még a keresőoptimalizálásra is kedvező hatással van?Vedd fel velünk a kapcsolatot segítünk!





Hogyan befolyásolja a kulcsszavak használata Facebook-on a SEO-t?


Egy másik fontos szempont, amelyet figyelembe kell venni, a kulcsszóhasználat.

Bizonyított, hogy a webhely tartalmának és a meta adatoknak a releváns kulcsszavakkal történő optimalizálása javíthatja a rangsorolást.


De milyen hatással van a közösségi média kulcsszavainak használata a keresési rangsorra?


Kulcsszavak használata a Facebook-tartalom optimalizálásához.


Ismét szögezzük le NINCSEN direkt hatása a kulcsszóra optimalizált szövegnek a Facebook oldalunkon,de napjainkban rengetegen használják már információ szerzésre a közösségi média hálózatok keresését is a gyorsabb megoldás miatt.Ebben a megfelelő kulcsszavas tartalom nagyban segítséget nyújt.Például a mi esetünkben is a marketing Győr kifejezésre.



Ez által,a látogatóinknak a tartalmunk nagy eséllyel releváns és a több idő eltöltésével a weboldalunkon lényeges tudják csökkenteni a vissza fordulási arányt,ami segít a jobb helyezésben a Google találatai között.


Hogyan használjunk a kulcsszavakat a Facebook oldal optimalizálásához?


  • Amikor hivatalos Facebook oldalt hozzunk létre lehetőségünk van névjegy megadására,amiben a tevékenységünknek megfelelően helyezhetünk el kulcsszavakat amiket a weboldalunkon SEO szempontjából ugyanúgy használunk.Ezek a releváns keresési szavak,kifejezések elengedhetetlenek a releváns közönség elérése érdekében.Itt felhasználhatjuk a kulcsszó kutatásunk eredményeit és a legtöbb keresési mennyiséggel rendelkező legrelevánsabb 1-2 kulcsszót gyakran használva megírhatjuk szövegünket.A természetességre mindenképp figyeljünk!


Ha rákeresünk egy kifejezésre Facebookon belül láthatjuk ,hogy az első helyeken olyan oldalak szerepelnek,akik valamilyen módon az oldal nevükben is használnak kulcsszót.Ide akár érdemes a kezdetekben még földrajzi helyet is elrejteni,ha szeretnénk szegmentálni a célközönségünket.


  • Továbbá szükséges elrejteni az oldal gyors elérési nevében azaz az egyedi URL címében is egy kulcsszót a @ jel utána.Ez megkönnyíti a keresőmotorokat a megkeresésünkben és nem mellékesen a Facebook kereséseknél is.Normál esetben egy hosszú URL címet generál nekünk automatikusan a Facebook,amit nehéz megjegyezni és sokat nem segít a saját márkánk építésében.Ezt a következő képen látható bal oldali Névjegy szekcióban találjuk a Felhasználónév résznél


Nézzük meg vizuálisan is,hogy könnyebben érhető legyen.


Facebook oldal kulcsszó optimalizáláshoz használandó részek
Facebook oldal kulcsszó optimalizáláshoz használandó részek

  • Kategória megadásnál egyértelmű,hogy azt kell megadnunk,ami a legjobban hasonlít ahhoz,amilyen profilban tevékenykedünk,ha szerencsénk lesz abban is lesz kulcsszó.


  • Másik fontos rész a vállalkozás,Facebook oldal története,leírása,ahol szabad kezet kapunk mind tagoltságban,terjedelemben és link elhelyezésben is.Itt megtudjuk írni azt a jól optimalizált szöveget,mintha a weboldalunk SEO tartalmát írnánk nyilván azért rövidebben.A közösségi médiában elhelyezett linkek mindig NO FOLLOW tagot kapnak,úgyhogy azzal ne áltassuk magunkat,hogy ezt felhasználjuk a link építéseinknél.


  • További információk résznél középen alul elég sok lehetőségünk van kulcsszavakat megadni,amik túlnyomórészt szabadon szerkeszthetőek,akár linkek elhelyezésével megspékelve.Impresszummal földrajzilag még jobban betudjuk határolni Facebook oldalunkat.Termékeknél pedig egyértelműen kulcsszóbombát tudunk ledobni.


  • A vállalkozás címének megfelelő kitöltése segíti abban,hogy a Facebook a helyi kereséseknél könnyebben indexálni tudja az oldalunkat.


A mi példánkból kiindulva,ha jól megvizsgáljátok a képet a marketing/online marketing kulcsszó hányszor fordul elő és itt még korán sincs ki maxolva a dolog a vállalkozás történetbe.Ott a józan ész határán belül ez folytatható. Ne feledjük a Facebook keresés is keresés nem annyira kifinomult,mint egy Google,de a kulcsszó az mindenhol kulcsszó.


Hogyan lehet optimalizálni a Facebook bejegyzéseket tartalmát,hogy az a keresőoptimalizálásnál is hasznos legyen?

Miután sikeresen elvégeztük a Facebook oldal üzleti adatainak beállítását figyelmet kell fordítanunk a képek leírásainak és bejegyzéseinknek optimalizálására.Ez gyakorlatban annak az 1-2 kulcsszónak használatát jelenti,amit a fent említett módon választottunk ki.Ezáltal minél több releváns tartalmunk lesz az érdeklődők felé.Ezeknek az indirekt hatásait pedig többször már levezettünk.Nézzünk néhány tippet,ami a segítségedre lehet:


  • Kulcsszavak használata a bejegyzéseknél

Minden egyes új szöveges és képi bejegyzésünknél a címben és a szövegben el kell helyeznünk egy kulcsszót,ami a Hyper Marketing esetében például az online marketing és ezáltal a Facebookon online marketingre rákereső embereknek megjelenik a bejegyzésünk,ha a földrajzi helyünket megadtuk akkor például a győri embereknek előtérbe helyezve a miénket az ország más pontján létrehozott bejegyzésekkel szemben,mivel a mi székhelyünk Győr.


  • Használjunk cselekvésre ösztönzést a szövegben(CTA-Call to Action)

A tartalmak egyszerű megosztása Facebookon nem mindig hozza meg a kívánt eredményeket ezért érdemes bevetni CTA szövegekt használatát kiemelve valamilyen formázással,hogy minél többen kattintsanak a posztjainkra.Például,ha megosztjuk újonnan létrehozott blog bejegyzéseinket Facebook oldalainkon vagy termékeinket a rövid szöveg végére érdemes cselekvés ösztönzést berakni,ami megosztásra,hozzászólásra vagy kattintásra szólít fel.NÉZZÉTEK MEG MOST! KATTINTS ÉS MEG TUDOD! stb


Konklúzió

Ezek után,hogy mélyrehatóan megvizsgáltuk a Facebook marketing és a SEO kapcsolatát,ezt konkrét statisztikákkal és példákkal alátámasztva megállapíthatjuk,hogy egy kulcsszavakra optimalizált Facebook oldal kihagyhatatlan egy keresőoptimalizálás stratégiában.A többszöri példák alapján levezettük a közösségi média indirekt hatásait a rangsorolási tényezőkre.Sőt jó pár tippet is adtam,hogy ezt hogyan végezzünk ezáltal el is lehet már elindulni.


Szeretnél biztos lenni a dolgodban,hogy tényleg a maximumot hozod ki a Facebook oldaladból?Keress meg minket és mi megoldjuk helyetted!









663 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page