Keresés

Kulcsszó kutatás lépésről lépésre

Frissítve: máj 5



Átfogó kulcsszó kutatás gyakorlati lépései. Kulcsszó kereső eszközök bemutatása.


17 kulcsszó kutatás eszközt fogok részletesen bemutatni neked gyakorlati szakmai trükkökkel, tippekkel. Az ingyenes megoldásokra fogok legfőképpen koncentrálni, hogy ha még csak ismerkedsz a keresőoptimalizálással vagy csak egyszer fognál bele egy ilyen projektbe ne kelljen a szakmabeli drága programokat kifizetned. Ezeknek a programoknak a hasznosságát egyáltalán nem csorbítja a free modell, az alapos SEO szakemberek nagy része ezeket nap, mint nap használja, ahogy én is.


A kulcsszó keresés hatékony és precíz kivitelezése teljes mértékben meghatározza a további keresőoptimalizálási munkákat. Alapjaiban tudsz elcsúszni már a kezdeti lépéseknél. Az igazán jó kulcsszavakat nem egyszerű megtalálni. Magyarországon egyre jobban terjed a SEO, mint szakma és online marketing szolgáltatás. Ebből kifolyólag saját ügyfelekkel és üzleti kapcsolatainkkal történő brain stormokon egyre gyakrabban fordul elő témaként. Általában az derül ki, hogy tisztában vannak a vezetők és a más területeken dolgozó szakemberek is az alap folyamatával, de valami mindig hiányzik a tökéletes képletből. Sőt kicsit tovább megyek, a közösségi média hálókból kiindulva a „keresőoptimalizálás szakemberek” kulcsszó bányászása is kimerül 3 alap eszköz használatával tisztelet a kivételnek és persze a jelen lévőknek. 😊


De mik is azok a profitábilis, releváns kulcsszavak, amikkel igazán tarolhatunk?




Olyan kereső kifejezéseket keresünk, amik az adott iparágban relevánsak a profilunknak megfelelően, elegendő keresési volumennel rendelkeznek és nagy eséllyel valamilyen konverziós eseményhez vezetnek minket bármi is legyen az. Lehet ez hírlevél feliratkozás, online vásárlás, offline szolgáltatás igénybevétel vagy tényleg bármi, amit a marketing stratégiánk céljául tűz ki. Harmadik legfontosabb jellemző közé tartozik a keyword difficulty azaz a kulcsszó nehézségi szintje. Ez mutatja meg számunkra, hogy mennyi idő alatt tudunk reálisan bekerülni a Google vagy más keresőmotorok találati listájának top helyezettjei közé. Erre majd később részletesen kitérünk még.


Szerinted, ha mindenki csak ezt a 3 alap eszközt használná akkor mekkora verseny alakulna ki egy keyword-re? Jól sejted! Nagyon nagy. A nagy forgalmú szavak bizonyos iparágakban így is több évig kitartó versenyt vetítenek elő. Sőt valahol már azt is mérlegelni kell, hogy érdemes-e SEO-zni.

Mindenki ugyanazokat a lehetőségeket találná meg. Persze a nagy forgalmú keresőkifejezések azok mindenhogyan célkeresztbe kerülnek, de a célunk egy módszeres SEO projektnél a lehető leggyorsabb eredmények elérése, amiket csak a sok kisebb, rejtett kulcsszóval tudunk elérni. Többre megyünk például 11 x 50 keresési volumenü keresési kifejezéssel, amire 2-3 hónap alatt az első oldalra kerülhetünk, mint egy 5000-sel, amire valószínű, hogy évek munkája fog kelleni. Tudjátok sok kicsi sokra megy. Nevezzük is nevén már ezeket az megoldásokat ne kerülgessük a forró kását. Ezek nem másak, mint a Google Ads kulcsszó tervezője, Google Trends és Google keresési kiegészítése. Jellemzően ezeket hallom legtöbbször a használt kulcsszókutatás eszközöknél.


Mi ennél jóval részletesebben bele fogunk menni a témába, hogy pont azokra a versenyelőnyökre tudjál szert tenni, amiért erre a cikkre kattintottál. Úgy gondoltam, ha egy példát veszek végig sokkal jobban kézzel foghatóbb lesz az infó, amit átadok neked, ezért most én egy weboldal készítő cég keyword research-ét mutatom be neked. Ha elfogadsz egy jó tanácsot és van rá lehetőséged a saját profilodnak megfelelően kezd el a sajátod és két legyet üthetsz egy csapásra. A cikk végére kész lesz a saját projekted is és meg is tanulod a mechanizmust. 😊 Na koptassuk azt a billentyűzetet!


1. Cerebrum - Az emberi, „bio” kulcsszó kereső eszköz


Egy módszeres és logikus menetet fogunk követni ezért az első kulcsszó kereső megoldásunk, az lesz, ami a legközelebb áll hozzánk, a saját agyunk és kreativitásunk. Hozz létre egy új Word dokumentumot és minden lehetséges megoldást, ami eszedbe jut körmöld le. Legyenek ezek raggal ellátottak, ékezet nélküli alakok, földrajzi szűkítések és szóközzel tagolt változatok. Ha nem sürgős a projekt érdemes rajtad kívül kollégákat, család tagokat is megkérdezni, mert olyan kulcsszavakra, szinonimákra is fény derülhet, ami számodra nem evidens. Több szem többet… akarom mondani több agy több keyword alternatívát talál. Érdemes ezt nem elkapkodni és körültekintőnek lenned.


PRO tipp: Kövess egy logikai menetet, ami számodra egyszerű, hogy ne maradjanak ki variációk és ne keveredj bele a saját „gatya madzagodba”. Én például a weboldal kulcsszó után minden lehetséges formátumot begépeltem és csak utána folytattam a weblappal, mint szinonima.



2. Google keresési kiegészítés - Használj olyan kulcsszavakat, amikre biztosan keresnek




Az eddig kigyűjtött főbb, gyűjtő kulcsszavainkat egyesével gépeljük be a Google keresőjébe és a kiadott kiegészítések alapján egészítsük ki a Word dokumentumunkat.

Érdemes a gyűjtő kulcsszavakra egy ENTER-t is nyomni, ha megvagyunk. Miért? Mert, ha az oldal legaljára görgetünk akkor láthatjuk az adott kulcsszóhoz kapcsolódó keresési kifejezéseket, amiket egyszerűen kimásolhatunk.




Valószínű, hogy ezeket be is gépeltük már, de legyünk maximalisták. Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy valamit már leírtunk-e ne kockáztassunk. Kereshetünk a dokumentumban akár egy ctrl+F paranccsal vagy írjuk csak bele a kérdéses „alanyt”. A duplikált kulcsszavak a későbbiekben a keresési mennyiségek kiderítésénél úgy is szűrésre kerülnek. Lehet ezt a megoldást kicsit haladóbb szinten is művelni nézzük most ezt meg.


PRO tipp: Ha biztosak szeretnénk lenni abban, hogy semmilyen kiegészítést nem hagyunk ki, akkor töltsük le a Google Search Scraper Chrome bővítményt. Ezzel a kis bányásszal a láthatatlan alternatívákat is kikaparhatjuk a forráskódból, kilistázva.

A Chrome jobb felső sarkában meg is jelenik a bővítmény az ikonkészletek között. Keressünk rá egy kifejezésre és válasszuk ki a Scrape similar.. parancsot. A Selectornál a jQuery helyett ki kell választani az Xpath-et (ez szedi ki a forráskódokból amit szeretnénk). Ha ezzel megvagyunk utána meg kell adnunk egy referenciát, ami segít abban, hogy a keresési kiegészítéseket a forráskódból megkapjuk.



//div[contains(@id,'eobd_')]/div


Utána csak rá kell mennünk a Scrap gombra és már meg is történik a varázslat. Ezt a Copy to clipboard gombbal könnyedén beilleszthetjük a Word dokumentumunkba. Tökéletes, gyors és ingyenes megoldás blog cikkek témájának kiderítésére és a mindennapos SEO munkákhoz is. Ha szeretnétek egy bővítettebb verziót olvasni akkor olvassátok el Papp Gábor kollégám cikkét a Pitch-en.


3. Google Trends - Az a trendi, ha trendi vagy


Egy kis szójáték erejéig belefért egy kis laza hangvétel, de a Google Trends eszközét igen is komolyan kell venni. Ha egy SEO szakember a szívére teszi a kezét tudja, hogy kulcsszavak feltárására nem a legeredményesebb eszköz, de azért lehet vele találni még rejtett lehetőségeket. Nagy erejét én az idő függvényében kialakult tendenciák megjelenítésében látom. Itt ha figyelmesek vagyunk bizonyos keresési kifejezések vagy jövőbeli trendek felfutását vehetjük észre iparágakra lebontva. Az ilyen információk birtoka nem véletlenül jelent „hatalmat”.


Vizsgáld meg a saját iparágad te is! Lehet szerencsével jársz.


Na de nézzük meg magát a működést, mert kicsit elkanyarodtunk a témától. Figyelj majd oda arra, hogy én a linkben beállítottam, hogy Magyarországon keressünk a trendek között, de az automata beállítás az USA.




A keresőbe írjuk be úgy szintén a gyűjtő kulcsszavainkat. Én a példát folytatva beírtam például a weboldal fő kulcsszót. Ha megfelelő adattal rendelkezik a Google adatbázisa és elég nagy keresési idő intervallumot állítottunk be akkor már láthatjuk is az eredményt. Személyes kedvencem a földrajzi volumen szerinti grafikus ábrázolás. Ezt akár használhatjuk FB vagy Google Ads kampányaink tervezésénél is. Az újonnan kapott kifejezéseket másoljuk be a megszokott módon a Word-be. DE! Most jön az igazi aranybányák keresése.





PRO tipp: Az újonnan kapott kulcsszavakat másoljuk vissza a keresésbe és nézzük meg az eredményeket. Jellemzően téma szerint egyre távolodni fogunk a saját profilunktól, de így találhatunk kis versenyű keyword-öket. Itt is tudjuk tovább emelni a munkánkat haladó szintre a kategóriák változtatásával. A weboldal keresési kifejezés esetén nem biztos, hogy más lehetőségeket fogunk kapni, de mondjuk egy általánosabb témát körülölelő szó esetén más és más eredményeket kapunk a témák kombinálásával.

Egy jó hírrel szolgálhatok most a számodra a további eszközök felhasználásával a munkánk rész folyamatai fel fognak gyorsulni. Vége a manuális és aprólékos „szenvedésnek”.


4. Keywordtool


Nincsen még elég long tail kulcsszavunk? Most biztosan lesz. Fontos ezeknek a kulcsszavaknak a megfelelő megtalálása, mivel a gyakorlatban ezek a szavak adják a weboldalak forgalmának a 70%-át.


Mi is az a long tail? Hát „hosszú farok” kulcsszavak. Ennek az elnevezésnek a miértjét talán az alábbi ábra megtekintésével értheted meg a legjobban.




A grafikon hosszan elnyúló keyword-jei a long tail kulcsszavak. Ezek biztosan nem a legnagyobb keresési mennyiséggel fognak rendelkezni, mivel túlságosan specifikusak már, de sok ilyen kifejezésre történő optimalizálással megalapozhatjuk a relatíve gyors látogató generálást honlapunkon. Érdekes dolog, hogy a long tail kifejezést még sok SEO szakember is félreértelmezi. Alapjában itt nem arról van szó, hogy hány tagból áll egy kifejezés, hanem hogy mennyire specifikus a végeredmény. Lehet egy kulcsszó long tail akár 2 tagból állva is. Igaz jellemzően ezek a 3-4 szóból állóak.


Na akkor nézzük meg, hogy hogyan is találhatunk jövőbeli „forgalmat”!




Az automatikus beállítások a Keywordtool.io keresései esetében az ALL szűrő, tehát keresünk itt szövegek, képek és videók között is kulcsszavakat a Google adatbázisában. A nyelv jellemzően magyar, ha magyar IP címről indítjuk a weboldal lekérését. Ha nemzetközi kulcsszó kutatást végzel mondjuk franciául vagy angolul akkor ezt csak át kell állítani és már működik is. A megszokott logikai menet mentén haladva a főbb kulcsszavakat gépeljük be egyesével a keresőbe. Az oldal jobb alsó sarkában az exportnál válaszd ki a Copy to clipboard parancsot és így már a vágólapra is kerültek az eredmények, amit könnyedén másolhatsz a Word dokumentumba. Ne kezdjünk még itt semmiképpen kidobálni kifejezéseket, lesznek olyanok biztosan, amik számunkra nem jól konvertálhatóak, tehát kevés eséllyel lesz bevétel az optimalizálásukkal, de ne feledjük létezik tartalommarketing is a világon. Ezeket később blog cikkek témájaként nagy hatékonysággal használhatjuk.


PRO tipp: A keresési eredmények megjelenítése után az oldal bal oldali szekciójában találhatsz egy Negative Keywords boxot. Ez Google Ads használóknak ismerős megfogalmazás lesz, de laikusan is végig gondolva rájövünk, hogy ezzel kulcsszavakat tudunk kizárni a keresésből. Sok esetben nagy segítség és érdemes is használni, hogy a később Excel táblázatban megkapott adatokból ne manuálisan kelljen annyi mindent szelektálni. Például, ha fűrészt szeretnénk eladni akkor nem szeretnénk látni a Fűrész film vérfagyasztó jeleneteinek kulcsszavait.

5. Danzambonini



Egy rém egyszerű online programról beszélünk, de annál hatékonyabbról. Mivel minden ember logikája más és más hála isten, ezért nem is gondolnánk bizonyos kulcsszavak fordított sorrendjének a keresésére. De más igen!

Rettentően jó megoldás a kreativitásunk helyett. 3 oszlopba tudunk írni kulcsszavakat és az online program ezeknek az összes lehetséges permutációját kidobja nagyon meggyorsítva a kutatásunkat. Itt a logika és a saját átláthatóságunk miatt érdemes az első oszlopba a főbb, általánosabb rövid kulcsszavakat beírni, második oszlopba téma szerinti szűkítésüket és harmadik oszlopba pedig befejezni a földrajzi helyekkel.


PRO tipp: Cseréljük fel a 3-as oszlop tartalmát az 1-sel és így az összes variációt próbáljuk végig. Így nagy valószínűséggel kapni fogunk értelmetlen kifejezéseket is, de ezzel találhatunk eldugott szavakat is, amire nem gondoltunk volna.

6. Keywordin




A Keywordin az előbb említett Danzam továbbfejlesztett változata. Itt már akár lehetőségünk van 9 oszlopot is beállítani az oldal jobb felső sarkában az Add/remove columns lehulló menüjében. Így királyi szintre emelhetjük a permutációk kiderítésének folyamatát és sebességét. Nem is akarom ezt túl ragozni, a kapott eredményeket a jobb oldali oszlopból könnyedén kicsenhetjük.


7. Soovle




Ez az eszköz egy igazán jó kiegészítése a már megtanult Google keresés kiegészítő kifejezéseinek kiderítésére. A főbb kulcsszavainkat beírva más keresőmotorok kiegészítéseit is megkaphatjuk. Itt infót kapunk külön a Youtube keresési adatokról is, amit azért ne felejtsünk el, hogy a világ második legnagyobb keresőmotorja a Google után. A bal felső részen található gombbal az adatokat kiexportálhatjuk egy standard CSV fájlba. A program szépséghibája, hogy a Google adatait rossz kódolással mutatja és az ékezetek nem jelennek meg normálisan magyar nyelven, de ha a Scraper-rel végig vittük a folyamatot akkor ezekre nem is lesz szükségünk.


Itt felmerülhet benned egy kérdés. A kapott CSV fájlban lévő adatokat mégis hogyan rendezzem? Ez jó is, hogy még viszonylag az elején felmerült a cikkben. Ezt a technikát, amire most megtanítalak a számítógépes munkáid során sok mindenre hasznosíthatod, ha adatkezeléssel is foglalkozol. Sőt ezt én folyamatosan alkalmazni szoktam a kulcsszó kutatási munkák eredményeinek gyors szelektálásához, rendezéséhez. Lesz köztünk olyan, aki ezzel tisztába lesz. Ugorj a következő kulcsszó kereső eszközre! 😊


CSV Excel fájl adatrendezése a kulcsszó keresés során


  • 1. lépés: Nyisd meg a kapott CSV Excel fájlt. Az összes ilyen fájlban nagy valószínűséggel egy oszlopban lesz az adat tagolatlanul(látszólag). Ezt az oszlopot jelöld ki az oszlop betűjelére való kattintással, ez jellemzően mindig az A lesz.

  • 2. lépés: Menj az Adatok fülre és válaszd a Szövegből oszlopok parancsot.



  • 3. lépés: Itt kiválaszthatjuk, hogy az adatokat milyen jellemző alapján szeretnénk tagolni. A CSV fájlokban ez legtöbbször veszővel történik. Válaszd a Tagolt adattípust és menj a Tovább gombra.



  • 4. lépés: Válaszd ki a tagoló karaktert azaz jelen esetben a vesszőt és menj a Tovább és a végén a Befejezés gombra.




Voilá!😊 Készen is vannak az adatok tagolása. Most a CSV fájltól függően vagy egy oszlopba vagy külön oszlopba megkaptuk a kulcsszavakat, így már könnyedén kitudjuk jelölni és egy ctrl+C és ctrl+V billentyűkombóval a Word dokumentumba illesztheted a kifejezéseket. Később erre a módszerre adat tagolás néven fogok hivatkozni az egyszerűség és terjedelem csökkentésének kedvéért.


8. Neilpatel-Ubersuggest


Egy sokrétű és hasznos eszközhöz érkeztünk. Több jellemzőt is kideríthetünk itt, legyen az keresési mennyiség, versenytársak vagy most, ami nekünk fontos kulcsszó alternatívákat találhatunk. Ne a sima neilpatel.com oldalt nyissuk meg, mert nekünk a SEO-sok körében régóta ismert és kedvelt Ubbersuggest-re van szükségünk.



Az alap nyelv beállítás USA angol, válasszuk ki a mi szép magyar nyelvünket és vizsgáljuk meg a domain nevünket vagy, ha nem rendelkezünk még weboldallal és jó tulajdonságként már előre akarjuk SEO paraméterek alapján felépíteni leendő online felületünket akkor gépeljük be egyesével a gyűjtő kulcsszavainkat. Itt szükségünk lesz egy Gmail fiókra, sajnos a régi metódus már nem működik. Keresés után nincs más dolgunk, mint lenyitni az összes ötletet és a Copy to clipboard gombbal bemásolni a doksinkba.


PRO tipp: Szeretnél egy alapszintű konkurencia elemzést csinálni SEO oldalról és más egyéb online tulajdonságokat kideríteni a vetélytársakról? Az ő domain nevük beírásával sok információhoz juthatsz, amikkel megtervezhetsz akár működő weboldal UX vagy UI-t, kideríthetsz kulcsszavakat és tartalom hiányosságokat, amivel te könnyebben generálhatsz forgalmat.

9. Wordtracker




Növeljük most szépen tovább a keresőoptimalizálási bővítmény arzenálunkat. Ez kulcsszó keresés szempontjából rettentő fontos eszköz. Ezzel minden előkelő helyen lévő weboldal kifejezéseit kapjuk meg gyorsan. Minden oldalra külön lebontva. Minél nagyobb a kulcsszó annál fontosabb az adott oldalon. Személyes kedvencem , mivel a meta title , meta description H1 címkét és a kereső szavakat is felsorolja lista szerűen is és előfordulási számban is. A kapott adatokat a Copy gombbal exportálhatjuk.




PRO tipp: Ha megnézzük az elsődleges kulcsszavakat az összes konkurensünknél találhatunk olyanokat, amik még nincsenek a listánkban nagy eséllyel az első 1-2 helyezett optimalizálta már az oldalát megfelelően minden témakörben.

10. Wordstream




Az adatbázisok sokszínűsége és mérete biztosítja számunkra a hatékony kulcsszókutatást, ebben nagy segítségünkre lesz a Wordstream. Pozitív tulajdonsága az online programnak, hogy itt kategóriákra, azaz iparágakra is szűrhetünk. Ezt viszont egy kezdő kulcsszó kutatónak nem ajánlanám. Válaszd ki a helyet és a fő kulcsszavakat külön-külön begépelésével máris megkapod az ötleteket. Egy e-mail címért cserébe meg is kapod a kifejezéseket. Nagyjából rálátást kapsz a Google Ads hirdetési rendszerében található licit összegekre és a kialakult versenyre is, de ezzel nincs teendő a mi esetünkben egyszerűen csak a szavakat másold a megszokott módon.


11. Kwfinder




Kereshetünk akár domain névre vagy kereshetünk akár a főbb kulcsszavainkra is, amit szolgáltatásaink vagy termékeink adtak már a legelején. Értelemszerűen a földrajzi hely és nyelv beállítása után kezdhetjük is a bányászást. Nem ingyenes eszközről beszélünk, de mégis a 10 napos trial verzióval. Érdemes aktiválnod! Jellemzően elmondható, hogy a fizetett SEO megoldások nem véletlenül azok, nagyobb adatbázis, megbízhatóbb és részletesebb adatokat tudunk kapni általuk. Ezt a keresés lefuttatása után látni is fogod. Tényleg egy jól összerakott program, akár mindennapos keresőoptimalizálás munkákhoz is. Jelöld ki az összes alternatívát és az export fülön válasz a Copy to clipboard-ot.


PRO tipp: Ahogy mondtam fizetős eszköz = tök jó megoldások. Ha megnézed a nyelvkiválasztás alatti részt már a lefutatott keresésnél akkor találhatsz 3 opciót. Related keywords(kapcsolód kulcsszó ötletek), Autocomplete(Google keresési kiegészítések) és Questions(kulcsszóhoz kapcsolódó kérdések). Mindegyiket futasd le, mert ez fontos! Az Autocomplete lehetőséggel biztosan kizárjuk, hogy az eddig kiderített keresés kiegészítésekből bármi is hiányozzon. A Questions fülön pedig célirányos kérdéseket kapunk a szavunkra, amire keresési mennyiség is van. Tehát elég sok blog cikk témát, címet gyűjthetsz a későbbi tartalommarketing stratégia megtervezésére.

Üss 3 legyet egy csapásra!


12. Moz




A Moz egyértelműen a keresőoptimalizálás úttörője hogyan is maradhatna ki a kutatás eszközeink listájából. Nekünk jelen esetben a belinkelt keyword explorer-re van szükségünk. Ingyenes regisztráció után már birtokba is vehetjük a kulcsszavakat. A Keyword Suggestions részen csak jelenítsük meg az összes variációt és CSV formájában már le is tölthetjük. Használd fel azt a kis adat tagolás tudást, amit a cikk elején már bemutattam neked. A tagolás után könnyedén másolhatod is a Word dokumentumba.


Na te eddig hány szónál jársz? 😊 Kukkantsd meg a Word alján a számlálót! Na ilyen egy mélyreható kutatás a gyakorlatban!


13. Thehoth




Másik személyes kedvencem, rengeteg alkalommal adott plusz kreatív és hatékony kulcsszót, amire nem volt nagy a verseny de relatíve sokan kerestek rá. Több 10 ilyen lehetőség akár havi több száz organikus látogatót is generálhat. Ráadásul SEO jackpot hogy mivel MO-n 80%-ba 3 eszközt használnak ezekről nem is igen tudnak. A már megszokott módon hajtsd végre a kereséseket és a másolást.


PRO tipp : Szépséghibája ennek a programnak, hogy CSV importálás rossz kódolással történik és az ékezeteket nem jól kezeli. Én PDF-be szoktam letölteni, amit Word dokumentummá konvertálok a https://smallpdf.com/pdf-to-word -en és onnan könnyedén másolom az ékezetes verziót. Probléma lehet, hogy a szavak nincsenek teljesen kiírva és … végződésűek, de ha az egeret online odahúzzuk látjuk a teljes kulcsszót. Érdemes ezeket, kiegészítve kimásolni manuálisan, nem érdemes lustálkodni ezek legalább blog cikk témájának jók lehetnek. Másik megoldás lehet, hogy Notepad++ -ba másoljuk az adatokat és a kódolásnál UTF-8 kódolást állítunk be aztán mentés után másolható kulcsszavakat kapunk.

14. Keywordsheeter




Egy nagyon precíz eszköz, rettentően sok keyword ötletet generál, ha eddig voltak feltáratlan variációk itt biztosan benne lesznek. A keresés sokáig is tarthat, amíg pörög a töltés ikon ne szakítsd meg a folyamatot és csak utána exportálj!


PRO tipp: Az exportálás több formátumban is történhet. Mindenképpen az xls formátumot válasszd és nem kell adatot rendezned, hanem egy oszlopban megkapsz minden könnyen kimásolható kulcsszavat is.

15. Answerthepublic




Nagy előnye a többi kulcsszó tervezővel szemben, hogy ABC sorrendben kínálja fel a lehetőségeket. Nem probléma, hogy nincs magyar nyelv vagy csak a PRO verzióban érhető el a hely kiválasztása, az adatokat ugyanúgy értékelhető formában kapjuk meg.



Az adat rendezés a már említett megoldással könnyen elvégezhető és másolható is.


16. SEMrush




A SEMrush, mint alternatíva egyszeri kulcsszó kereséshez tökéletes megoldás a 10 napos ingyen kipróbálható verziójával. A keresési mennyiségek előrejelzésében mindig lesznek eltérések, én a Google Ads mutatót ajánlanám inkább, hogy vegyük figyelembe a kulcsszó kutatásnál és később a SEO munka során is. A Google még is csak a Google. Hozzáteszem, hogy ez az egyik program, amiért én hajlandó vagyok kifizetni havidíjat. Ez az online marketing szoftver egy rettentően sokrétű és valóban hasznos eszköz. Legyen szó SEO-ról vagy más marketing munkálatokról. Nincs más dolgod itt, mint a Keyword Magic Tool dashboard részen beírni a gyűjtő kulcsszavakat és a szokásos módon exportálni és másolni az adatokat.


17.Google Keyword Planner




Elérkeztünk a nagyágyúhoz, Mindenek Atyjához.😊 Ez az az eszköz, amit Magyarországon és világ szerte nagyon sokan használnak ezáltal ezzel versenyelőnyt és rejtett kereső kifejezéseket nem igen tudunk szerezni, viszont mivel mindenki használja kihagyhatatlan. Lehet hogy hiányzik még valami innen a listánkból. Keyword reasearch szempontjából első körben az Új kulcsszavak keresése boxot válasszuk ki és a fő kulcsszavakat írjuk be. Használhatunk itt már földrajzi szűkítéseket is.




Futasd a keresést és már töltheted is le az ötlet kavalkádot. A szokásos adat tagolással rendezzük a letöltött CSV fájlt és a Word dokumentumba másoljuk.



Ne zárd be a Google Ads-et még szükségünk lesz rá!


PRO tipp: kapcsoljuk ki a Márkanevek szerepeltetését a keresési eredményeknél, hiszen nem szeretnénk más márka nevére optimalizálni az oldalunkat. Itt ne foglalkozzunk más adatokkal most még a célunk csak az, hogy további keresési lehetőségeket tárjunk fel. Később ezeket az adatokat egy letölthető Excel-be amúgy is megkapjuk.

VÉGE a kulcsszó gyűjtésnek! Ne örülj még nem végeztünk! 😊

Megkaptunk egy valószínűleg óriási adatmennyiséget. Az én esetemben egy 9866 szóból álló és 2458 kifejezéses dokumentumot.



Most jön csak a fekete leves!


Kiszűrjük a használható adatokat. Ne feledd az értékesítés / profit szempontjából nem fontos szavakat se töröld, aminek van látható keresési volumene. Ezeket blog cikkeként is alkalmazhatjuk indirekt módon. Ezek után visszatérünk a Google Ads fiókunkba ismét. Most, viszont a Keresési mennyiség és előrejelzések megtekintése boxot válasszuk ki. Illeszd be ide az összes kigyűjtött kulcsszót a doksiból. Szinte biztos, hogy lesznek olyan szavak, amik nem elfogadhatóak és dinamikus karaktereket fognak tartalmazni tehát ? vagy / jel, ezt a Google észreveszi és felajánlja a törlést, értelemszerűen ezeket mind korrigáld és futtasd le az adatok lekérését. Az adatok letöltésénél válasszuk a Mutatók előzményeinek letöltése opciót, ebben minden nekünk fontos adatot megtalálunk.


PRO tipp: Ha szeretnénk 2 legyet ütni 1 csapásra hagyjuk bent a Google Ads hirdetési kampányokhoz fontos adatokat is. ( ezt később ugyanúgy le tudjuk tölteni). A felesleges oszlopokat pedig töröljük ki. (érdemes bent hagyni első körben a havi lebontást, ahol észre tudunk venni tendenciákat a jövőre nézve, hogy változik a mennyiség)

Az adat rendezésnél akad egy kis fennakadásunk. A havi keresési mennyiség formátuma egész szám, de kap egy .0 végződést és emiatt nem lehet rendezni méret szerint csökkenő sorrendbe.




Ezt a többször említett Szövegből oszlop paranccsal megoldhatjuk és a .0 végződést egy külön oszlopba tudjuk tagolni, amit könnyedén tudsz törölni. A karakternél egyéni jellemzőnek most megadjuk a pontot, ketté választja az Excel és már is tudjuk rendezni méret szerint.( van erre több módszer is akár cellaformázás is, de én ezt szoktam használni)







Az adatok csökkenő sorrendbe rendezése után az összes 0 keresésű kulcsszót töröljük a kutatás Excel-ünkből. Ezekre a szavakra nem érkezik értékelhető havi / évi keresési aktivitás, tehát számunkra értéktelen. A 0 értékűek törlése után nálam maradt 1059 kulcsszó. Nem is rossz, ezzel már lehet dolgozni. Te hogy állsz? 😊


Most elérkeztünk arra a pontra, hogy elkezdjük szortírozni a nekünk nem fontos kulcsszavakat, amik biztosan nem adnak konverziós lehetőséget és még tartalommarketingben sem lehetnek hasznosak. Újra jöhet a manuális szenvedés 🤔

A nagy keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavaknál érdemes elgondolkodni a lehetőségek bent hagyásán, amikről tudjuk hogy az profitot direkt módon nem hoz, de ha erős egyedi tartalmakat készítünk rá és van más szolgáltatásunk, amit a weboldal készítésnél a látogatók igénybe vehetnek akkor ezt az organikus forgalmat cikként hozzánk irányíthatjuk. Ezen belül ajánlhatjuk nekik más szolgáltatásainkat / termékünket. Ahogy megyünk lefele a havi keresési mennyiségben mindenképpen töröljük a nem konvertálhatóakat, mert felesleges energia pazarlás lenne foglalkozni velük. Keresőoptimalizálás szempontjából értéktelenek számunkra azok a kulcsszavak, amikben más márkaneve megjelenik. Ezek is mehetnek a levesbe, vagy mégse?


PRO tipp: Ahogy már említettem Google Ads hirdetésekhez is használhatjuk ezt a kulcsszó keresés Excel-t, ha bent hagyunk pár adatot. Sokszor kifizetődő stratégia elem, ha a konkurencia márkaneveit tartalmazó kulcsszavakra hirdetünk. Tehát ezeket a Google Ads szempontjából hagyd bent, ha vannak ilyen terveid, de semmiképpen ne zavarjon össze a későbbi SEO munkák során.

A lista végére érve az üres sorokat eltüntethetjük és újra egy csökkenő sorrendű adat rendezéssel rendezzük a szavakat keresési mennyiség alapján. Én megkaptam így 356 db kulcsszót, ami egy weboldal készítéssel foglalkozó weboldalhoz szükséges lehet. A keresési mennyiség az egy nagyon fontos mutató a kutatás és ON-Page SEO( tartalmi keresőoptimalizálás) esetén, de ha a marketing és a későbbi tartalom gyártás szempontjából is szeretnénk a maximumot kihozni ebből a több órás keresésből akkor ezeket a kereső kifejezéseket a vásárlói életút szerint osztályoznunk kell. A weboldalak tartalmi optimalizálása itt szokott elbukni. A SEO szakember elvégzi a szükséges eszközök használatát és szorgalmasan végig is megy ezeken, amikkel én most megismertettelek, de nem határozza meg egy kulcsszó milyen konverziós értékkel és "hőfokkal" bírhat.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden kulcsszónak megvan a saját maga hőfoka. Milyen közel jár az értékesítési folyamatunkban / marketing funnel-ben. Nem kell ettől megijedni és túl szofisztikálni, gondold csak végig logikusan, hogy az a keresési kifejezés milyen messze van attól, hogy te bármilyen nemű konverziót / profitot elérj vele. 3 fontosabb jellemzőre szoktam én osztani a kulcsszavakat, természetesen itt azért még jobban szét lehetne bontani vagy akár más megközelítésből csoportosítani. Könnyítés lehet számodra, ha lerajzolod a te saját értékesítési tölcséredet a főbb touchpointokkal. Nálam a 3 csoport az Informálódás fázisa, Érdeklődés fázisa, Döntés előtt állás fázisa szokott lenni.



Jellemzően az Informálódás fázisába szoktam sorolni azokat a kulcsszavakat is, amik indirekt módon tudják segíti a témánkhoz kapcsolódó más szolgáltatások értékesítését. Ezek például a fent már említett blog cikkek témakörei vagy a nagyon általános kulcsszavak. Az Érdeklődés fázisa azok a szavak, ahol már értelemszerűen van egy alapszintű vásárlási hajlam abban témában. A Döntés előtt állás fázisa, ahol már szinte egy karnyújtásnyira van a látogató, hogy elvégezzen egy megrendelést az webshop-ba vagy árajánlatot kérjen. Ezt az osztályozást manuálisan kell elvégeznünk az Excel-be. Bele fog telni egy kis időbe ez is, de itt alapozod meg akár fél évre előre a munkádat ezért nem ajánlom, hogy kapkodj. Azért fél évet írtam, mert érdemes ezt a kulcsszó kutatást megismételni 6 havonta, de évente mindenképpen.

Milyen jó hír mi? 😅


PRO tipp: Figyeljünk arra, hogy ez az osztályozás nem arra irányul, hogy a Döntés előtti fázisba minél több mindent besűrítsünk, mivel ez az osztályozás a legfontosabb szempont konverzió szempontjából. Itt a lényeg, hogy a későbbiekben készített tartalmaink a felhasználók szintjéhez alkalmazkodó kontextustban, hangvételben készüljenek el. A cél, hogy a saját vásárlói útvonalunkon úgy tudjuk végig vezetni a látogatót, hogy a meggyőzés maximális legyen az adott lépcsőfoknál.

Ezek után fogjuk rangsorolni a kulcsszavakat nehézség szerint. Tehát, hogy várhatóan milyen gyorsan tudunk a találati listán előre ugrálni. Ha a kutatást még weboldalunk elkészítése előtt végezzük akkor ezt a lépést jegelhetjük addig, amíg az elkészül. Csak meglévő weboldalnál tudjuk ez kivitelezni. Ehhez le kell töltenünk a Ranktracker ingyenes SEO programot. A progi telepítése után ( engedélyezd neki a Google Analytics és Google Search Console adatok használatát a pontosabb eredményhez) meg is adhatjuk a kulcsszó kutatásban bányászott Magyar Értelmező Kéziszótár mennyiségű szavainkat.




Sima ctrl+C és ctrl+V billentyűparanccsal másold be őket. Az adatmennyiségtől és a gépedtől függően dolgozni fog egy darabig. A végeredmény egy nagy lista lesz a keresési kifejezések és az adott al oldalaid helyezéseinek összességéből.


PRO tipp: Lehetőségünk van telepíteni másik 3 ingyenes SEO programot, ezekkel a programokkal megkönnyíthetjük a további SEO munkánkat. SEO Spyglass, Link Assistant és Website Auditor a nevükből logikusan kikövetkeztethető feladatokra. Igazán hasznosak tudnak ezek lenni, ha nem szeretnél egy havi 40-50-60 ezres havidíjat fizetni más progiért.

Ezek után lehetőségünk nyílik a szavak nehézségi szintjének kiderítésére.

Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy több tényezőt megvizsgálva kapni fogsz egy index számot, ami képet ad arról, hogy az oldalad egy adott kulcsszóra jelenleg hol áll, milyen erősségű a többi domainnel szemben. Nevezz el egy új oszlopot az Excel-ben mondjuk Kulcsszó nehézség néven, ahová minden szó mellé ezt az értéket be tudod írni. Ez sajnos kijelöléssel nem működik, tehát egyesével kell ezt megtennünk. Jó tanács, hogy az egyik kezünk legyen rajta a billentyűzet lefelé nyilán a másik pedig az egéren így felgyorsíthatjuk a folyamatot.



644 kattintás után…


Az ingyenes verzióban nem lehet az adatokat letölteni. Két lehetőségünk van egyesével beírjuk a nehézségeket vagy kifizetjük a program díját. Ügyfeleink és szakmai kapcsolatainkk is megszokták kérdezni néha akiknek van egy kis alap ismeretük a keresőoptimalizálásban, hogy te miért fizetsz programokért, amikor ingyenesen is megoldható minden? Hát ezért! Nem mindegy, hogy 1 kattintásból felhasználom a megszerzett nehézségi indexszámokat vagy 300-400 szó mellé egyesével írhatom be. Ha valaki csak egyszer szeretne kulcsszókutatást végezni vagy csak 1 weboldalt optimalizálni, mondjuk a saját weboldalát annak természetesen nem éri meg kifizetni a havidíjakat. Erről készítettem is egy átfogó cikket már. Viszont egyértelműen elmondható, hogy a befizetett pénzzel nagyon sok időt tudsz spórolni, amit másra tudsz használni.

Az idő = pénz és a pénz = idő ez az egyenlet teljesen igaz jelen esetben is. Kicsit megint elkanyarodtunk folytassuk a munkánkat. 😊


Meg van minden kulcsszó nehézségi szintje. A kitöltés után rendeznünk kell az adatokat a nehézségi szint szerint. A Feltételes formázás parancsnál Új szabály létrehozásával 1/3-ad arányban próbáljuk elosztani zöld, sárga és piros színűekre.




A zöldek lesznek a könnyű kulcsszavak, sárga a közepes és a nehezek pedig a pirosak. Válasszuk a Skála három színből formátum stílust, hogy az értékek 3 színbe legyenek sorolva. Váltsuk át a típust számra mindhárom lehetőségnél és adjunk meg nekik értékeket. Nálam a minimum 20, a közép 25 és a maximum 40 volt. A végeredménynél a lényeg, hogy az 1/3-ad arány a lehető legjobban teljesüljön. Ha helyesen követted a lépéseket akkor egy ilyen kulcsszó keresés Excel-nek kell a monitoron virítani.




Ha alaposan követted, amiket írtam egy olyan alapot teremtettél meg a SEO munkáid során, amik hidd el, hogy Magyarországon körülbelül az emberek 20-30%-nál ( lehet sokat saccoltam) van csak meg. Ebből tudod majd a keresőoptimalizálási várad szép nagyra és erősre építeni. Ebből lesz gyorsan megszerzett forgalmad a long tail kulcsszavakból vagy ebből lesznek olyan tartalommarketingben írt blog cikkeid, amiket ha egyedileg az E.A.T. elveket betartva írsz meg éveken keresztül hozzák a látogatókat.


Hajrá! Sok sikert kívánok neked! Eredményes munkát!

Iratkozz kell hírlevelünkre, hogy értesülhess a legújabb cikkeinkről!






#hypermarketing #kulcsszókutatás #keresőoptimalizálás #SEO

157 megtekintés

KÖVESSEN MINKET:

  • HyperMarketing Twitter
  • Hyper Marketing Facebook
  • Hyper Marketing Linkedin
  • Hyper Marketing Instagram
  • Hyper Marketing Blog RSS

9012 Győr Régiposta út 74.

Győr-Moson-Sopron megye

© 2019 by www.hypermarketing.hu - Minden Jog Fentartva

Általános szerződési feltételek