top of page

Full Service Marketing Agency

menu

  • Writer's pictureKrisztián Boros

Mi az a keresőoptimalizálás? Érdemes megtanulni a SEO-t? Spórolunk vele ha magunk végezzük?

Updated: Jul 11, 2022


Mi az a keresőoptimalizálás?Miért kell a SEO egy weboldalnak?Érdemes megtanulni a SEO-t?


Megéri megtanulni a keresőoptimalizálást?Meg szeretnéd tanulni cégvezetőként a SEO-t?


Ahhoz,hogy megtudjuk,hogy megéri-e a SEO-ba fektetni pénzt,időt és energiát vezetőként érdemes tisztázni,hogy mi is az a keresőoptimalizálás és milyen munkafolyamatokkal jár.Mennyi időbe telik,amíg ezeket a feladatokat elvégezzük és miket kéne megtanulni,hogy hatékony SEO szakemberek legyünk?



Keresőoptimalizálás jelentése


A SEO azaz Search Engine Optimization magyar megfelelője a keresőoptimalizálás.Az interneten több népszerű keresővel találkozhatunk például Google,Yahoo,Bing,Yandex.Ha szeretnénk valamit az interneten megtalálni ma már az emberek 99%-a  ezek közül a keresőkből válogatva beírja azt a kifejezést,kulcsszót,amire szüksége van és már kapja is a találatokat és információkat. A találatoknak mindig van egy megjelenítése sorrendje,helyezése.Ezeknek a helyezésének a javításával foglalkozik a keresőoptimalizálás.Sokan nem tudják,de ott az első helyek egyikén szereplő cégeknél óriási SEO munkák folynak azért,hogy azokat a pozíciókat megtartsák.


Keresőoptimalizálás fő elemei


A SEO 3 meghatározó elemből èpül fel,amik segítenek abban,hogy a keresők több száz rangsorolási tényezőinek a lehető legjobban megfeleljen a weboldal a saját témájában,kulcsszavában.Így lehetséges az,hogy Gipsz Jakab egyedi rántottát forgalmazó weboldala Győrben,ha beírjuk a keresőbe a legelső helyen jelenik meg.


1.Technikai-SEO

A neve elég beszédes egy keresőoptimalizálásban nem jártas személynek is,de annál bonyolultabb a SEO területén egy szakembernek. Nyilván,ha egy kisebb honlapról beszélünk akkor azért nem olyan nehéz ezeket a technikai jellemzőket,hibákat kielemezni és javítani vagy esetleg még csak egy tervezés alatt álló oldalt már eleve a feltételeknek megfelelve megtervezni.Egy nagyobb weboldalnál ez akár több hetes napi 8 órát igénybe vevő munka lehet.


Mit is tartalmaz ez a technikai keresőoptimalizálás?


Elkészült a honlapunk nagyon jól sikerült,de senki nem látja a Google találatai között,ha nincsen kereső optimalizálva.Normális esetben 4 nap-1 hónap telik el amíg a Google algoritmusában szereplő kis robotja(Googlebot) ezt megteszi,de ne gondoljuk azt,hogy ez ilyen egyszerű.Még egy kevés tartalommal és kis méretű weboldalnál is lehetnek olyan problémák, hogy ez a felismerés(szakmai nyelven ezt indexelésnek nevezzük) nem lesz 100%-os,mert esetleg nem rendelkezünk elég belső linkekkel,hogy a Googlebot mindenhova odataláljon egyszerűen. Itt jön képbe a Google Search Console szolgáltatás kezdésnek.


Google Search Console  felület-HyperMarkating Gyor
Google Search Console kezelő felület

Esetleg még gyorsabb dolog, a site:domainnév.hu kifejezéssel ellenőrizhetjük,hogy mit is lát belőlünk a világ.Ezt a kifejezést beírva a keresőbe megkapjuk az indexelt oldalainkat.Ennek a hátul ütője viszont egy 176 oldalas honlapnál,hogy ezeket az indexelési hibákat meg kell keresnünk egyesével,amibe nyilván mazochizmus belekezdeni.


Robots.txt,sitemap.xml mik lehetnek ezek?Szép is a technikai keresőoptimalizálás ugye?


Beléptünk a Google Search Console-ba istennek legyen hála látjuk azokat az oldalakat,amik ki vannak zárva és amiket lát a keresőben a felhasználó így nem kell találgatnunk mit kell javítani,felismertetni.Ez szép és jó,de mivan ha a weboldal gyökérkönyvtárába nem helyezte el a készítő a robots.txt fájlt úgy ahogy kell disallow és allow szintaxisokkal megírva?Létrehozunk egy új menüt és a Google megint nem talál rá hetekig a művünkre, ha nem vesszük észre.


Egy keresőnek a robotja,ha egy oldalt vizsgál egyből ezt a kis txt fájlt keresi az adott helyen,hogy megtudja mit szabad megjelenítenie és mit nem.Minden webhely tulajdonosnak persze az a célja,hogy lássák a tartalmukat,hiszen ebből lesz a látogató majd később a bevétel és erről szól a keresőoptimalizálás,de ne szaladjunk ennyire előre.


Egy webshop példa alapján ennek az értelme könnyen megérthető,ha valaki beüti a keresőbe,hogy Nike cipő akkor látja a kínálatot,nézeget,választ,vásárol.Senki nem szeretné azt webtulajdonosként,hogy ez a vásárló egyből egy üres kosarat tartalmazó oldalra kerüljön mert ennek semmi értelme.Vagy nem biztos,hogy szeretnék azt megmutatni a felhasználóknak,hogy milyen a honlap szerkesztési felülete,esetleg olyan oldalakra jó lenne,ha nem jutna el egyből a felhasználó,ahol a Google Analytics ingyenes statisztikai adatokat mérő szolgáltatással a konverziót mérjük.Jól is néznénk ki egy 80%-os konverziós mutatóval csak egy lenne a baj a bevételünk ezekből nulla lenne.


Jól figyelj még csak a technikai-SEO,amiről beszélünk és abból is csak 2 dolog jött szóba és már 2 perce olvasol én pedig leírtam majdnem egy egész oldalt.


Elmegyünk túrázni,mondjuk egy esőerdőbe az Amazonas mentén végeláthatatlan erdő és nincs térképünk.Micsoda nincsen térképünk???Nekünk annyi!

Na ezt érzi a weboldalad is,ha nincs meg adva a Google számára  a sitemap.xml fájl,mert ezt hívják webhely térképnek,amivel a robot sokkal de sokkal egyszerűbben átlátja a struktúrát,tartalmat,mint eddig.


Átirányítások,betöltési sebesség,Java scriptek,404-es hibák,reszponzivítás ,title,meta description,URL címek  stb.Írhattam volna még egy ilyen 20 SEO káromkodást,de akkor nem nagyon tudnánk haladni.


Keresőoptimalizálás szempontjából egy nagyon lényeges tényező lett már a technikai forradalmak miatt a weboldalak betöltési sebessége és reszponzivítása.Elterjedtek a mobiltelefonok,tabletek és ezeken az eszközökön látnunk is kell az interneten található tartalmakat na ez a reszponzív verzió,kialakítás és ezt még hozzá gyorsan,nagyon gyorsan meg is kell jeleníteni úgy,hogy a mobil sávszélességet figyelembe vegyük.


Azt szokták mondani “Az idő pénz” én ezt a mai rohanó online világunkban inkább átjavítanám arra,hogy “A másodperc pénz”.Miért is?


A weboldalra látogatók figyelmét másodpercek alatt meg kell ragadnunk,mivel a morzsolódás ilyenkor a legnagyobb,egy lassú betöltés már meg is ásta a konverzió sírját.Nem is beszélve a Google által kiadott 2018.júliusi algoritmusáról,ami kifejezetten fontos tényezők közé rakta a betöltési sebességet a rangsorolásnál,így a technikai SEO munkákban is az lett.


301 és 302 átirányítások ezek szolgálnak arra,ha egy új oldalt hozunk létre,hogy a régi oldal URL címét átirányítjuk a friss tartalomra.Nyilván senkinek sem érdeke mondjuk az,hogy egy első helyen lévő tartalmunk  oldal forgalma csak úgy elvesszen,ha  ezt a látogató bázist át is navigálhatjuk.


Fontos megjegyezni,hogy ezek az átirányítások kb. 15% linkerő veszteséggel járnak.Igen linkerő a Google figyelembe veszi a linkek erősségét is így ez a megoldás a végtelenségig nem ismételhető.SEO szempontjából a 302-es átirányítás messziről elkerülendő!Nem is érdemes erről beszélni.


404-es hibák azok az idő múlásával előforduló betöltési hibák,amik jellemzően a megírt tartalmainkban linkelt oldalak hibái.Megírtunk egy tartalmas cikket teletűzdelve releváns oldalak tanulmányaival,de ezek az oldalak mondjuk megszűnnek. Ezeket a hibákat időről időre ellenőrizni kell és kiküszöbölni, javítva,vagy megőrizve helyezésünket a kereséséi találatok között.


A technikai-SEO elemzésére használhatunk programokat is,amik megkönyítik és meggyorsítják a keresőoptimalizálási munkánkat,de szakmai tudás nélkül ezek a hibák hibák is maradnak.Ilyen programok például a SEMRUSH vagy esetleg még a SEO PowerSuite alkalmazások és sok más,amiknek a havi költségeivel így számolhatunk.




Minden beállítás kész a technikai keresőoptimalizáláson belül fújhatunk egy nagyot a megfelelő alapot megteremtettük,amire építkezni lehet,csak egy a baj még semmilyen látványos dolgot nem csináltunk csak a háttérbe dolgoztunk...


2.ON-Page SEO

A tartalmi keresőoptimalizálás angol megfelelője a ON-Page SEO.Ez jelenti a megírt tartalmaink megfelelőségét a Google rangsorolási tényezők szerint.Új tartalmak megírásánál,ha rendelkezünk ilyen SEO tudással viszonylag könnyen tudunk kidolgozni egy legalább 700-800 szavas anyagot,ami releváns.Ez a könnyű körülbelül 2-3 óra és  több millió karakter leírása után szerzett tapasztalat.Kérdés az,hogy egyáltalán ez a hosszúság elég-e ? Van olyan iparág,ahol igen valahol nem.A legfrisseb Moz kutatások szerint a legjobban szereplő tartalmak általában 1500-2000 szavasak.


Mit is tartalmaz ez a tartalmi keresőoptimalizálás?


Fent említett tartalmak hosszúsága csak egy támpontként szolgál.Világunk rohanó ütemben fejlődik elég naiv dolog lenne azt hinni,hogy a Föld legnagyobb cégei közé tartozó Google nem.Olyan mesterséges intelligenciával ellátott algoritmusok kurkásszák az internetet már,ami képes azt is felismerni,hogy ha egy szöveg beszél egy témáról ,de szakmailag nem megalapozott,amit ír.Esetleg beszélhetünk arról is,hogy ha az adott iparág fontos szakmai blogjai megemlítik azt az embert,céget aki írta a cikket ez is rangsorolási tényezőhöz tartozik a tartalmi SEO-ban.


Fontos szempont a kulcsszó sűrűség is,ami mutatja a %-os arányát az optimalizálni kívánt szövegben a kulcsszó előfordulási arányt.Nagyon szép büntetéseket lehet kapni ezért,ha túl optimalizáljuk a tartalmunk erre nagyon figyelni kell a keresőoptimalizálás során.


Az emberek szeretik a konkrét adatokat,statisztikákat szeretik az infógrafikákat,grafikus tartalmakat a szövegekben,ami jobban befogadhatóbbá teszi azt a rengeteg információt,amit akarunk írni.Ebből adódik,hogy amit az emberek szeretnek azt szereti a Google is és rangsorolási tényező .Az első helyeken szereplő weboldalak általában ilyen szép,esztétikus,releváns,jól tagolt felhasználó barát menüpontokkal tartják előkelő pozíciójukat.


Képek mérete,alt text,formátum,képek elnevezése


Gondolhatnánk,hogy a tartalmi keresőoptimalizálás csak betűkből áll,de nem.Az előbb említett esztétikus képek nem mindegy,hogyan kerülnek fel oldalunkra.A képeket a lehető legjobban le kell tömörítenünk,hogy ne lassítsa weboldalunkat,és a betöltési sebességet a mobil verzióban.


Ezért sorolja a SEO szakemberek 90%-a a technikai keresőoptimalizáláshoz a képek beállításait,de ezzel én nem értek egyet a képek úgyanúgy tartalmak,mint a szöveg csak grafikaiak.A beállítási hibái csak technikai SEO következmények is.Elnézést a szakmai kikanyarodásért,folytatom.


Szóval tömöríteni kell a képeket ez persze nem is lehet nagy probléma,de ezeknek a képeknek a méretét úgy kell csökkenteni,hogy a minőségük semmiképp ne romoljon.Hiszen,amit már beszéltünk a látogatók figyelmének elnyeréséért csak másodperceink vannak,ezt egy pixeles,homályos képpel aligha tudnánk elérni.Mielőtt feltöltjük tárhelyünkre ezeket a képeket el is kell valahogy nevezni ezt célszerű logikusan rendszerezve kulcsszavakkal ellátni,amit több ezer szavas kulcsszó kutatásunkból válogatunk ki keresési mennyiségek és előre jutási nehézségek alapján a SEO munkánk elején.


Ja,hogy erről nem beszéltünk?Hát elég sok mindenről nem tudunk,amit egy SEO szakember végez el egy weboldal keresőoptimalizálása alatt különben ki is adhatnék egy komplett könyvet. 


Fent vannak a képeink a látogatók látják gyönyörködnek benne csak egy baj van a Google robotjának nincsen szeme neki el kell mondani mi van a képen.Ilyenkor jön számításba a képek alt textje magyarul leírása,hogy mit is mutat a kép.Ez alapján el tudjuk mondani a bot-nak,hogy mit is akart a költő értelemszerűen kulcsszavakkal fűszerezve.


Hallottál már ilyenről,hogy H1-H2...-H10 bekezdés?


Nem mindegy egy szövegben,hogy mennyi cím és alcím szerepel,nem mindegy hogy ez mennyi kulcsszót tartalmaz,nem mindegy,hogy kivan-e emelve vastagon,aláhúzva,nagyobb méret és így tovább.Ezekből a szöveg bekezdéseit jelenti a H1...H10 bekezdés.Ha úgy gondolnád,hogy ezekből az elemekből azért kezd már összeállni a kép,akkor tévedsz.Most jön még csak a fekete leves,amit havonta minden esetben érdemes megismételni a keresőoptimalizálás munkák során.


Konkurencia,konkurencia,konkurencia minden vállalkozásnak és ötletnek van vetélytársa még annak is,ami annyira új,hogy most találtuk ki,ha nem is közvetlen,de közvetett konkurens biztosan,ami alternatíva lehet a mi célközönségünknek.Tartalmaink elkészülése után mindig tekintsünk elénk és mögénk és optimalizáljunk,frissítsük újra és újra a szövegeket,mert ahogy mi is más is SEO-zhat.Ez folyamatos megfigyelés igényel,ha szeretnénk időbe reagálni és lépni rá.


Na most már megvan az alapunk,amire építkeztünk is szépen egy jól kereső optimalizált tartalommal rendelkező oldalt.Menüpontonként nyugodtan számolhatunk erre egy 4-5 órát,amíg a szöveget megírjuk és 3-4 órát,amíg grafikailag megtervezzük és optimalizáljuk.


OFF-Site SEO-linképítés

Mit is takarhat ez?A keresőoptimalizálással kapcsolatban,aki egy kicsit tájékozott sokszor nem érti miért van arra szükség,hogy havonta foglalkozzunk az oldallal,úgy gondolják beállítjuk szépen az elöző 2 részt és rendben vagyunk.Sajnos ez nem így van.Az elöző 2 folyamat mondhatni szinte 100%-ba csak tőlünk függ bármikor nekiállhatunk és megcsinálhatjuk.


Az Off-Site SEO-val viszont más a helyzet ez olyan linkek elhelyezését jelenti,amik más domain nevekről mutatnak felénk a weboldalunkra.Most,ha logikusan belegondolunk miért lenne kedve egy idegen embernek linkeket elhelyezni a saját oldalán,hogy segítse a link építésünk.Nyilván,ha valamilyen érdeke származik belőle.Például erősebb az oldalunk szakmailag,mint az övé és relevanciát akar nyerni a saját iparágában,esetleg olyan tartalmat készítettünk,ami hiteles és egyedi.


De minek is kell ez a linképítés?


Nézzük meg ezt a rangsorolási tényezők súlyozásáról szóló képet.



Na hát ezért fontos!


Képzeljünk el egy pókhálót,aminek a közepén mi vagyunk a pók,minél több link mutat ránk annál könnyeben rátalálnak a termékeinkre,szolgáltatásainkra az érdeklődők és nem mellékesen könnyeben mozog a Googlebot oldalról oldalra a weboldalunkon és mások weblapjára,ha ezek a linkek megfelelő számban vannak.Szóval mi lehetünk az a körforgalom,amibe az összes út torkollik,ha jól csináljuk a link építést.A más néven backlink-ekkel így nem csak a rangsorolási tényezőinket tudjuk erősíteni hatékonyan,hanem több forgalmat is generálhatunk,amiből nyilván több profitra is szert tehetünk.A keresőoptimalizálás indirekt módon is pénzt hoz a konyhára.


Linkerősség,DA,PA,domain életkor,toxic score,spam score stb.Igen még nincs vége a SEO szakzsargonoknak sajnos.


Kezdjük az alapoknál,hogy a link erősséget megértsük. A DA érték a rövidítése a Domain Authority kifejezésnek,amit a SEO-ban népszerű és sikeres MOZ hozott létre annak érdekében,hogy valamilyen szinten modellezni és értékelni tudja a Google rangsorolási tényezők szerint egy weboldal,domain teljesítményét.Ez az érték 0-100-ig mozoghat egy logaritmikus skálán,ami azt jelenti,hogy könnyebb 20-30-ra feltornázni ezt az értéket,mint 80-90-re.Ne áltassuk magunkat,hogy ez egy könnyű feladat ez a szám egy sok értékből álló komplex mutató,amit nem egyszerű javítani.Itt jönnek szóba a külső linkek esetleg a domain név életkora és így tovább.


Értelemszerűen,ahogy a nevében is benne van eddig a domain-ről beszéltünk,most jön a DA értéknek a kis testvére a PA érték,ami a Page Authority kifejezés rövidítése.Ez konkrétan egy adott domain egyetlen weblapjára számított érték,aminek az elve ugyanaz,mint előbb.


Megérkeztünk a linkerősség fogalmához,ami gondolom azért már körvonalazódik a nevéből is adódóan.Egyszerű is ez a keresőoptimalizálás ugye?


Itt jönnek képbe ismét azok a havidíjas SEO programok,amit már említettem csak a linkek esetében ezek bonyolultabbak,mert nem mindegy,hogy milyen adatbázissal rendelkezik ez a program személy szerint és sok keresőoptimlazálás szakember szerint a legjobb backlink ellenőrző szoftver az Ahrefs,aminek az éves költségével így számolhatunk.



Ezzel a szolgáltatással szépen ellenőrizzük a domain erősségét,ahova a linkünket el szeretnénk helyezni.Mennyi backlink mutat az oldalra milyen a DA és PA érték és milyen a Spam Score.Igen az se mindegy milyen minőségű linkek mutatnak egy oldalra.Hiába van nekünk 1500 linkünk egy domain névről,aminek a témája a hattyúkról szól,de a mi profilunk egy könyvelő iroda.Ezt mutatja meg a Spam Score.


Nagyon fontos a minőségi linkek építése a keresőoptimalizálásban már és ezt a Google szakemberei hangsúlyozzák is Twitter-en újra és újra.Nem elég már keresnünk linkgyűjtő oldalakat,mint régen amióta a Google Pingvin algoritmusa megérkezett 2012 óta vadássza az ilyen oldalakat és keményen bünteti is a rangsorolásnál sőt nem egy esetről lehetett hallani,hogy a teljes indexelésből ki lett zárva egy honlap emiatt.


Az sem mindegy,hogy a az összes backlinkünk egy domainről származik-e vagy mindegyik különálló weboldalról jön.Sokkal nagyobb értéket tulajdonít a Google olyan 2 linknek,ami 2 különböző domainről mutat felénk.Konklúzió,hogy 10 erős link sokkal többet ér,mint 100 gyenge.


Igazából eddig még semmilyen SEO link építést nem csináltunk “csak” kifizettünk az Ahrefs legkisebb csomagjára az egy éves 280.000 Ft-os díjat(havi 28.000) és elkezdtük ellenőrizni az oldalakat.Izgalmas is ez a keresőoptimalizálás.Vajon megéri megtanulni?Végén kiderül.


Linképítési technikák,fekete kalapos linképítés, fehér kalapos link építés,anchor textek a keresőoptimalizálásban


Ahogy fent már beszéltünk a link építésnél a SEO-ban a legfontosabb tényező a minőség,amihez nagyban hozzá tartozik a természetesség is.Nem lehet ömlesztve ráerőltetni weboldalunkra  egy hónap alatt 200 linket,mert ez korántsem tűnik normálisnak.A jó minőségű back linkeket szépen elosztva kell megszereznünk.Ilyen fekete kalapos link építési módszerekhez tartozik a keresőoptimalizálásban,ha fizetünk egy linkeket forgalmazó oldalnak,akik hivatkoznak ránk.Ez egy gyorsabb folyamat,de drága és nem díjazza ezt a Google hosszútávon és ez a jövőben még szigorúbb lesz.Ezeknek a linkeknek a darab ára lehet 5.000 Ft,de akár meghaladhatja a 25.000 Ft-tot is a DA értéktől,szöveg hosszúságtól,anchor texttől függően.





De mi is az az anchor text?


Sokszor láthatjuk,ha böngészünk az interneten,hogyha egy hivatkozásra kattintunk akkor egy bizonyos kifejezés,szó van írva nem egy hosszú URL-cím.Na ezeket hívjuk anchor szövegeknek.Keresőoptimalizálás szempontjából nem mindegy,hogy hova helyezzük ezeket és mik vannak odaírva.A legjobb megoldás,ha ezeket úgy illesszük a szövegkörnyezetbe,hogy potenciálisan rá is kattintsanak.Célravezető ezekben kulcsszavakat is elhelyezni,de ezt sem tehetjük mindig mert ez nagyon jól kiszűrhető a Pingvin algoritmus számára.


Ha szeretnék hosszútávú és “legális” módszert alkalmazni a SEO-ban akkor érdemes a fehér kalapos link építési megoldásokhoz nyúlni,mert ezekkel soha nem lesz probléma és mindig értékesebbek lesznek a fekete kalapos módszerekkel szerzett back linkekhez képest.Ilyen megoldások azok az értékes szakmai tartalmak írása,amik egyediek,meggyőzőek és szívesen hivatkozik ránk egy idegen ember saját magától a jó tartalom miatt.Úgyhogy elmondhatjuk,hogy itt is visszaköszön a minőségi tartalom.


PR cikkek,vendég blogolás,broken link építés,felhőkarcoló technika és még sorolhatnám.Milyen keresőoptimalizálási technikák is ezek?


Ezek minőségi backlink építési technikák a SEO-ban,de korántsem gyorsak és könnyűek.Vegyük a vendég blogolást felkutatni egy olyan oldalt,ami minden feltételnek megfelel,amiket eddig tárgyaltunk.Felvenni a kapcsolatot a szerkesztővel,akinek úgy szintén meg kell felelni az elvárásainak és ezután jöhet csak annak a jól kereső optimalizált cikknek a megírása,aminek legalább 1500 szavasnak kell,hogy legyen.


Ezt akárhogy is számoljuk legalább 6-7 óra,mivel a célunk az hogy releváns,egyedi és minőségi tartalmat nyújtsunk,ami presztízsként szolgál számunkra és nem mellékesen a másik weboldal szerkesztőjének is kielégítő lesz SEO szempontból.A kutatási munkát bele sem számoltam,nem is tudnám nagyon meghatározni.Lehet ez 1-2 nap vagy 4-5 óra intenzív munka és ez csak 1 link lenne.


Gondolkodsz még rajta,hogy megtanulsz kereső optimalizálni?


Nézzük a broken link építést a keresőoptimalizálásban.Ne gondoljuk,hogy ez egyszerűbb lesz.A broken linkek magyar megfelelője törött linkek..Általában megszűnt weboldalak vagy valamilyen URL cím megadási hibák,esetleg átirányítási problémák miatt keletkezhetnek.Ez azt jelenti,hogy az elhelyezett hivatkozásokra,ha rákattintunk valamilyen hibakódot kapunk például 404-es betöltési hiba.


Szükségünk lesz egy programra,ami megvizsgálja azt a domain nevet,amit kiszemeltünk és az ilyen hibákat keresi.Van jó hírem is van ingyenes is ilyen az online brokenlink checker ,ami segítségünkre lehet,de van rossz hírem is lassú és nem olyan megbízható,mint a már említett Ahrefs.


Mindegy megtaláltuk a hibás oldalt.Mit teszünk?Felvesszük a kapcsolatot ismét a weboldal szerkesztőjével és várunk.Nem nem várhatunk ismét cikket kell írnunk,ami ugyanúgy elvehet összesen egy napot,mert nem mondhatjuk,hogy csak úgy hivatkozzon ránk.


Valószínű,hogy ez a hibás link egy szöveg közepén van,amihez kapcsolódnia kell a témánknak ezért készítenünk kell egy pontosan olyat.Az sem lehet garancia,hogy ha felhívjuk a hibára a figyelmet,hogy  hivatkozni is fognak ránk.Talán 10-ből 2x szokott összejönni.


Nagy vonalakban sok mindent kihagyva éppen,ami eszembe jutott a SEO elemekből,ezekből épül fel a keresőoptimalizálás.Most fújtam egyet én is!


Levezetésképpen összegezzük az egészet. Megtérül-e a SEO,ha saját magunk végezzük?Megéri megtanulni a keresőoptimalizálást,hogy pénzt spórolj vállalkozásodnak?Vagy nem is olyan nagy költség a munka és eredmény fényében egy SEO szakember havidíja?

Átlagosan a weboldalak nagysága a meghatározott célok alapján változik és hozzá alkalmazkodik a keresőoptimalizálási munka is.Vegyünk csak egy nem túl nagy átlagos honlapot,ami esetleg egy fő oldalból és mondjuk még 4 aloldalból áll.


Az órákat muszáj lesz pénzé alakítanunk,mert ugye bár beszéltük az idő pénz.Ezt a jelenlegi Magyarországi minimálbér nettó órabérével fogom számolni,amit eleve nem gondolhatunk komolyan,hogy egy cég vezetője ennyit keres,de szeretném kisarkítani,hogy még így is hogy fogunk kijönni végeredménybe.

Ez az órabér kerekítve nettó 860 Ft!Hát akkor kezdjük...


Technikai keresőoptimalizálással töltött idő és pénz

Elkezdjük a technikai beállításokat,megvizsgáljuk az oldalakat technikai SEO szempontból menüpontonként,ha mindent ténylegesen be akarnánk állítani és nagyon optimista akarok lenni talán 16 óra alatt (2 munka nap) meg lehetne csinálni.Összesen ez 5x16 óra azaz 80 óra.


Ne felejtsük el,viszont hogy ezeket a hibákat normálisan a SEMRush-al tudjuk elemezni,aminek a havidíja 28.000 Ft.A SEO programot tudni kell kezelni és mivel angol nyelvű ez is problémát okozhat.Arról nem is beszélve,hogy ha nem ismerjük a weboldal editor admin felületét azokkal is napok telhetnek el,hogy megtanuljuk szerkeszteni saját honlapunk,de ezeket inkább bele se számolom vagy például a programozói ismereteket.


Technikai-SEO munka és pénz összegzés:


Eltöltött munka idő: 80 óra X  860 Ft = 68.800 Ft

SEMRush havidíj: 28.000 Ft


Összesen: 96.000 Ft


Tartalmi keresőoptimalizálással töltött idő és pénz

Készen vagyunk a háttér SEO munkával elkezdjük a tartalmak gyártását.Ahogy fent már beszéltük egy jól optimalizált cikk megírása,ha 700 szó körüli az olyan 2-3 óra,de számoljunk nyugodtan 3 órával,mert az a 700 szó szinte biztosan nem lesz elég.Megírtuk a tartalmat most szépen jön a grafikai megtervezése az oldalnak.Képek tömörítése és elnevezése,bekezdések,tagoltság,szín összhangok,kulcsszó sűrűség és stb.Erre is nyugodtan számolhatnánk annyit,de legyen csak 2 óra akkor összeségében 5 óra alatt megcsináljuk az egyik menüpontot,de ugye nekünk van 5 azaz 25 óra.Beleszámolhatnánk a SEMRush havidíját ugyanúgy ide is,mert ha normálisan szeretnénk ellenőrizni a szöveget szükségünk lehetne rá,de nem teszem.Az önálló tartalmi keresőoptimalizálás elemzés a program nélkül azok is plusz órák lennének,de ezt sem fogom számításba venni.


ON-Page SEO munka és pénz összegzés:


Eltöltött munka idő: 25 óra X  860 Ft = 21.500 Ft


Összesen: 21.500 Ft


OFF-SIte SEO-val és link építéssel töltött idő és pénz

Most jön a keresőoptimalizálás fekete levese.El is kezdhetjük a link építési stratégiánkat,amit már levezettünk,hogy mennyire komplikált lehet a fehér kalapos módszerekből összeállítva,amiket hosszú távon érdemes is használni,viszont ezek.Vegyük elő akkor az erre célra megbeszélt,backlink-re a legnagyobb adatbázissal rendelkező Ahrefs programunkat,amiért havidíjba a legkisebb csomagért is ugyanúgy 28.000 Ft fizetünk ki és kezdhetünk elemezni és keresgélni.


Keresgélés na igen,ha nem tudjuk mit és hogyan,nincsen egy link építési sablonunk kialakítva hát meg sem tudom becsülni,hogy az mennyi idő,de sok nagyon sok.Inkább ne számoljuk bele a kiszámolósdinkba!


Menjünk tovább megvan az oldal fel vesszük a kapcsolatot a weboldal szerkesztővel és elkezdjük írni azt a SEO cikket,amire beszéltük,hogy egy 7 órát nyugodtan számolhatunk.Na már most azért egy havi 5 linket csak jó lenne elhelyezni,ha már 5 oldalunk van akkor erősítjük mind az ötöt.Nem mondanám ezt olyan soknak a backlink számokból kiindulva,de maradjunk kicsibe.Ez havi 5 link,ami 5x7 óra azaz 35 óra.


OFF-SIte SEO munka és pénz összegzés:


Eltöltött munka idő: 35 óra X  860 Ft = 30.100 Ft

Ahrefs havidíj: 28.000 Ft


Összesen: 58.100 Ft


Nagyon sok munka órát bele sem számolva és más háttér tudások elsajátítását sem kijött nekünk egy szép 175.600 Ft-os keresőoptimalizálási havidíj,amit egy kisebb 5 menüs weboldalra számoltunk a Magyarországi minimálbér nettó órabérével.Igen ennyi!


Na ez a keresőoptimalizálási havidíj nálunk a Hyper-nél 50.000 Ft-tól kezdődik.Persze itt jöhet a kérdés,hogy ne viccelj Krisztián akkor nektek minek éri meg foglalkozni a SEO-val,ha 300 Ft-tos nettó órabérbe vagytok.


Nyilván nem erről van szó én a programokat nem egy oldalhoz használom,hanem 100-hoz vagy többhez,nekem van már egy stratégiám,ami mentén dolgozom és nem tudjátok elképzelni,hogy ez mennyit számít.Mindig tudatosan kezdem az új keresőoptimalizálás és a meglévő SEO munkákat is.Tudom azt,hogy mit, hol, és miért keressek.Ezzel nagyon sok időt megspórolva.


Beszéltünk itt a munkákról és programokról,de azt nem említettük meg,hogy ezeket valakitől meg is kéne tanulni,ami nyilván ismét csak idő és pénz.Ha pedig pénzt akarunk spórolni ezen is akkor még több idő!


Most akkor kérdem én?Megéri megtanulni ezt a SEO szakmát egy vállalkozónak vagy egy cégvezetőnek,ha nem ezzel szeretne foglalkozni csak a saját oldalát kellene kereső optimalizálni?


Nem fogok én válaszolni rá döntse el mindenki maga úgy,hogy a fenti adatokba nagyon sok mindent nem számoltunk bele a kijött SEO havidíjba!


Velünk a kis vállalkozásokból nagyok lesznek!




292 views0 comments

Комментарии


bottom of page