A TV digitalizálása, avagy a TV marketing fejlődése
A TV marketing kialakulásának és fejlődésének a legfontosabb ténye és húzóereje:
Az emberek az őket leginkább érdeklő klipeket és szegmenseket szeretnék megnézni a számukra legmegfelelőbb időpontban.
Gyakorlatilag nincs visszaút a régi tradicionális televízió fogyasztás esetében.
A hagyományos tévézés a 2014-es 100 millió háztartásról mára 74 millióra csökkent. És az előrejelzések szerint 2025-re mindössze 44 millióra csökken.
A világjárvány okozta fennakadás egyértelműen felgyorsította a lineáris tévék lefelé csúszását. Az elmúlt évben még a lineáris tévénézés utolsó bástyáin is – az élő események, hírek, sport és kulturális pillanatok, például az Oscar- és a Grammy-díjak – nézettsége nagymértékben csökkent. A 2021-es Oscar-gálát feleannyi közönség közvetítette, mint 2020-ban. Nem arról van szó, hogy az emberek nem akarnak tv műsorokat fogyasztani többé, hanem csak az őket leginkább érdeklő klipeket és szegmenseket szeretnék megnézni a számukra legmegfelelőbb időpontban.
Hogyan javítható a megtérülés az organikus és a fizetett keresés összekapcsolásával a TV marketing?
Rövid állapot jelentés a jelenlegi piacról:
Szerencsére a szemléletváltás egyre nyilvánvalóbbá vált, és a vállalkozások célba vették az előttük tornyosuló akadályokat. Házon belüli csapatokat állítanak össze, és olyan ügynökségi partnereket vonnak be, akik megértik az együttműködés versenyelőnyeit.
Bár ha többet fektet be bármilyen fizetős tevékenységbe, annak nincs közvetlen hatása az organikus rangsorolás javítására, a csapatok közötti együttműködésbe való befektetés olyan betekintést nyújt, amely előnyhöz juttathatja az organikus keresési stratégiát.
Stephen Pritchard a Merkle U.K. SEO osztályának vezetője.
Az ő elmondása szerint, a Merklénél az elmúlt évben támogatták a vezető márkák elmozdulását az együttműködésen alapuló organikus és fizetett „teljes keresés” megközelítésre.
Ennek a megközelítésnek a középpontjában a Google Data Studio automatizált adatkeverése áll, amely például a Google Ads, a Google Analytics és a Google Search Console termékeiből merít az organikus és fizetős csatornák közötti zökkenőmentes megjelenítés érdekében.
Miért fontosabbak az összekapcsolt organikus és fizetett keresési adatok, mint valaha?
A Merkle statisztikája alapján, mivel az Egyesült Királyságban 2020 márciusa és júniusa között le volt zárva az offline vásárlás, három, közvetlenül a fogyasztóknak szánt cipőmárkát találtunk, amelyek az elveszett forgalom online forgalommá alakítják át. Kevésbé volt várható a forgalom megtartása az üzletek újranyitásakor, és a további növekedés a negyedik negyedévben (amikor a lábbelik általában kevésbé népszerűek, és kevesebben járnak ki a szabadba). Nagyobb közönség esetén a lekérdezések szélessége is bővülni fog, mivel ezek a márkák képesek gyorsan azonosítani a trendeket és kiszolgálni a növekvő közönség igényeit.
A lekérdezési lefedettség hibáinak feltárása fontosabb, mint valaha!
Az integrált adatok használatának egyszerű módja a lekérdezési lefedettség hibáinak feltárása.
A fizetett lekérdezések és az organikus lefedettség mutatóinak egymás mellé helyezésével láthatóvá válnak a fizetett keresés kiterjesztésének vagy organikus optimalizálásának területei.
Az adatok holisztikus nézete, vagyis az a meggyőződés jellemzik, hogy valaminek a részei szorosan összefüggenek egymással, és csak az egészre való hivatkozással magyarázhatók. Ez éppoly fontos a hatékony jelentéskészítéshez, mint a hasznosítható ismeretek megtalálásához.
A Merkle a kutatásai alatt azt tapasztalta, hogy a meglévő oldalak organikusan rangsorolják az újabb keresési trendeket, fizetett tevékenység nélkül. Ebből két dolgot tanultak meg: ezeknek a viszonylag új lekérdezéseknek kevésbé versenyképesnek kell lenniük, és a Benefit egy adott keresési kifejezésre organikusan rangsoroló oldalai kétszer akkora minőségi mutatót értek el, mint a rangsorolatlan oldalak. Ez azt jelentette, hogy előnyben részesíthettük a fizetett lefedettség kiterjesztését az újabb feltételekre, hogy kihasználjuk a lehetőséget.
Ha érdekelne egy kötetlen beszélgetés formájában a TV marketing keress minket bátran!
Comments