top of page

Marketing és kereskedelem a Metaverzum(ok)ban



Marketing a Metaverzum(ok)ban, avagy hogy hasznosítsuk már most a korai információkat. A nagy bejelentések már igaz, hogy több hónapja megtörténtek a Connect 2021-en, ahol a kiterjesztett és a virtuális valóság végtelen lehetőségeit mutatták be. Az egyik legfontosabb dolog mégis az, hogy a Metaverzum a következő tíz éven belül érkezik teljes értékkel, persze nem azonnal, de hihetetlen lehetőségeket fog nyújtani kicsi és nagy vállalkozások számára és erre megfelelő tervezéssel már most fel lehet készülni.

Ugyanolyan izgalommal közeledünk a Metaverzum felé való váltáshoz, mint az asztali számítógépről a mobilra való átálláskor. A mobilinternet megmutatta, hogy ha kiegyenlítjük a versenyfeltételeket, akkor mindenki számára megnövekedett gazdasági és marketing lehetőségek nyílnak meg.


A 2D alkalmazásokra, csatornákra való összpontosítás ma, a holnaphoz vezető híd a Metaverzumhoz és ez jelenti a felkészülést és a hiányosságok pótlását a marketingben

Habár már látjuk ennek a jövőnek néhány megcsillanását, tudjuk, hogy az emberek rövidtávon elsősorban a 2D-s alkalmazásokon keresztül fogják megtapasztalni a Metaverzumot. Ez azt jelenti, hogy kulcsfontosságú, hogy továbbra is azokra a készségekre összpontosíts, amelyeket ma használsz, hogy elősegítsd vállalkozásod növekedését a Facebookon, az Instagramon, a Messengeren vagy a WhatsApp-on, mivel ezek alapjai lesznek vállalkozások növekedésének a jövőben a Metaverzumban. Ha eddig valamire kisebb hangsúlyt helyeztél érdemes ezeket most pótolni és a marketing funnelbe egyre több mindent beépíteni, hogy már gyakorlott felhasználója legyél a folyamatoknak. Beszélhetünk akár chatbotról és egyéb üzenetspecifikus marketing automatizmusról.

A Connect rendezvény során a Meta számos lehetséges felhasználási területre felhívta a figyelmet, és arra is hogy a Meta technológiák hogyan fognak szerepet játszani a Meta Horizon-ban. Íme néhány módszer annak elképzelésére, hogy a 2D-s alkalmazások miként adják át a teret a virtuális valóság felé a jövőben.


Marketing és kereskedelem a Metaverzumban

A digitális kereskedelem térnyerésével a Metaverzum új lehetőségeket nyit meg a vásárlók és az eladók számára, hogy új módon kapcsolódjanak egymáshoz. Elképzelheted, hogy az Instagramon lévő üzleted egyre magával ragadóbb lesz, fizikai vagy digitális termékek vásárlásának lehetőségével, ahogy azt Jackie Aina terében láttuk a Connect során.


Szórakozásban


Marketing a Metaverzumban Kyle koncert
Igaz ezt a Kylie Minogue virtuális koncertet már említettem egy előző cikkben, de teljesen ideillő és már létező, jelenlegi példa

Manapság fizetős online eseményt rendezhetsz a Facebookon, de képzeld el, ha ezt egy vegyes valóságú élménnyé tudnád tenni, ahol az emberek személyesen csatlakozhatnak, vagy jegyet vásárolhatnának a virtuális élményre. Ezt láttuk a Connect alatt, amikor két barát élvezhette ugyanazt a koncertet, az egyik személyesen, a másik pedig csatlakozott a Metaverzumhoz.


A Metaverzum feljavítja a fizikai világ élményeit

Metaverzum marketing felkészülés
Rövid időn belül már a fájdalom és a szagok is érzékelhetőek lesznek a virtuális valóság és fizikai élet találkozása során

A videohívásoktól, az üzenetküldésig minden eddiginél jobban szoros kapcsolatban vagyunk és jellemzően már most inkább digitálisan. A Metaverzum azonban ezeket kívánja egyszerűsíteni, kisebb súrlódásokkal és a fizikai-világi élmények fokozásával.

A Spark AR nagyszerű példa arra, hogy a Metaverzum hogyan találkozik a fizikai világgal. Láttuk már, hogy a vállalkozások AR-t használnak arra, hogy az ügyfelek gyakorlatilag ledobhassák a bútorokat otthonukba, hogy megnézzék, hogyan illenek hozzá, vagy az AR segítségével lehetővé teszik az emberek számára, hogy közvetlenül a Facebook hírcsatornájukból próbálják ki a sminket vagy a szemüveget, amit a cég árul. Szektortól függetlenül előfordulhatnak olyan vállalkozások, amelyek a valóság és a fizikai világ tapasztalatait használják ki már most. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez viszont már a jelen és nem a jövő. Technikailag már megoldhatóak a fenti példák.


Gondolkodj el te is rajta, hogy milyen élményt tudnál ezzel nyújtani. Ha pedig ilyen élményt nyújtasz a marketingben akkor az a profiton is meg fog látszódni és ki fogsz tűnni a hirdetési zajból

Ez egy globális partnerség lesz vállalkozásokkal, alkotókkal, döntéshozókkal, felhasználókkal és még sok mással.

A Metaverzum a kezdetektől fogva azzal a kerettel és alappal fog épülni, hogy olyan teret hozzon létre, ahol az emberek biztonságban lehetnek, és biztonságban érezhetik magukat. Az integritás, a biztonság és a magánélet beépül a szövetbe, és a kormányzat, az ipar és a tudományos szféra szakértőivel együttműködve átgondoljuk az új virtuális világ problémáit és lehetőségeit.


Jogos a kérdés: Mit tehetek már most a marketingben, hogy hatékony legyek a Metaverzumban?


Szóval, mit is tehetek most vállalkozóként, cégvezetőként, marketingesként?

Az első és legfontosabb, hogy bár a Metaverzum a jövő, ne hagyd abba a mára való összpontosítást sem. A mobilinternet lehetővé tette az élmények személyre szabásának új módját, hogy megfeleljen az emberek növekvő elvárásainak a vállalkozásokkal való kapcsolattartással kapcsolatban. Meggyőződésem, hogy a Metaverzum fokozni fogja ezt a trendet, és fontos szerepet fog játszani a marketing modell is kiegészülve az új funkciókkal és elérésekkel Ezek az üzleti lehetőségek a fogyasztói magatartást fogják követni.


1. Ezért fontos, hogy továbbra is építsd vállalkozásod a mai lehetőségek legszélesebb kísérletezéssel és közönségének növelésével akár Facebookon, Instagramon, Messengeren vagy WhatsApp-on – mert az ezeken a platformokon most kiépített kapcsolatok továbbra is érvényesek lesznek a Metaverzumban és a Facebook (vagyis Meta, egyszerűen nem bírom megszokni 🙃) biztos lehetsz benne, hogy a saját "gyermekei" kezét nem fogja elengedni a Horizon-ban.


2. Lépéseket tehetsz a Metaverzumban, ha új kereskedelmi csatornákat építesz ki már most a Facebook Shopon és az Instagram Shopon keresztül. Biztosak lehetünk már most benne, hogy ezeket szinkronba fogják hozni a Metaverzum világával és az ott történő vásárlás egy valós fizikai vásárlás lesz, ami megfog érkezni hozzád.


3. AR grafikákat hozhatsz létre a Spark AR segítségével. Megpróbálhatsz és tesztelhetsz már most kibővített valóság-hirdetéseket készíteni, amelyek segítenek az ügyfeleknek otthonról megismerni a termékeidet. Ha esetleg ez érdekes lehet számodra keress minket bizalommal.




A Metaverzum létrehozása és megépítése meglehetősen gyorsan és közösség szinten történik. Abszolút egyértelmű, hogy egyetlen cég vagy ember sem fogja tudni egyedül felépíteni a Metaverzumot(okat) és azt is tegyük hozzá, hogy most az emberek nagy részének fejében a Metaverzum szóra egyből a Facebook aka Meta jut eszébe mindenkinek. A cikk címe, viszont nem hiába "Metaverzumok" lett. Rengeteg Metaverzum létezik már most is, csak hogy párat említsek: Star Atlas, Decentraland stb. Az utóbbiról egy átfogó cikket is fogunk készíteni, amit érdemes figyelned.


Csatlakozz Online Marketing 2.0 Facebook csoportunkhoz, ahol együtt felkészülhetünk a jövő marketingjére!



110 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page