Nézzük meg gyorsan mit is jelent az AR és a VR kapcsolata:
A kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR) ötvözi a fizikait és a digitálisat, ami azt jelenti, hogy közös élményben lehet része azokkal, akik fizikailag jelen vannak, és azokkal, akik nincsenek jelen, miközben úgy érzi, mindenki együtt van.
Természetesen eziránt egyre nő az érdeklődés: az egyik felmérésben az emberek 74%-a nyilatkozott úgy, hogy az olyan technológiákat, mint az AR, az online és offline világok közötti áthidalás lehetőségének tekintik, és a szórakoztató márkák már most kihasználják a bennük rejlő lehetőségeket.
AR és VR felhasználók számokban. Rövid nemzetközi áttekintés:
A világ minden eddiginél jobban felkészült a virtuális élményekre. Már több mint 3,3 milliárd ember fér hozzá az AR-hez csupán okostelefonnal,2 és a megkérdezett emberek 82%-a világszerte azt mondta, hogy már használta ezt a technológiát.
A VR-nek egyre nő a felhasználói bázisa is, és az all-in-one vezeték nélküli eszközök vonzóak. szélesebb demográfiai csoportokhoz egyre megfizethetőbb árakon.
A technológiai képességek javulása mellett az 5G által táplált nagyobb kapcsolódási lehetőségek tovább ösztönzik az AR és a VR használatát.
Facebook kampány készítés AR felhasználásával
Hogy mennyire is hatékony a rendszer, íme egy közelmúltbeli példa:
Amikor a BMG lemezkiadó támogatni akarta Kylie Minogue új albumának, a DISCO-nak a megjelenését, a Facebook Creative Shoppal együttműködve kifejlesztett egy AR-szűrőt, amely elhozta élő műsorainak varázsát a rajongóknak a zárlat alatt. Az Instagram AR-kameráját használva az emberek a világ minden táján láthatták Kylie-t a nappalijukban, konyhájukban és hálószobáikban fellépni. A kampány 6,5 millió embert ért el, 11 pontos növekedést ért el az ismertségben és 16 pontos növekedést a hirdetések visszahívásában.
Nézzünk egy Játékipari példát is:
Például a Summoners War franchise legújabb bejegyzése előtt a Com2uS fejlesztő egy AR közösségi szűrő eseményt hozott létre, amelynek középpontjában a Facebook Spark AR Studio funkcióival épített effektus áll. Miután feltöltöttek felvételeket magukról az Instagramra, a felhasználók a Summoners War szörnyetegként játszhattak a klasszikus Street Fighter karakterek ellen. A második effektus lehetővé tette a játékosoknak, hogy a 3D Street Fighter karakterek ellen harcoljanak egy interaktív világméretű AR-játékban.
A kampány Facebook AR-hirdetéseket is használt, amelyek becslések szerint 2,1-szeres konverziós hatékonyságot generáltak az alkalmazástelepítéseknél, és 1,4-szeres konverziós hatékonyságot az alkalmazáson belüli vásárlásoknál. Az effektusok szerves promóciói több mint 1 millió megjelenítést, 60 000 AR-effektus-használatot, 24 000 rögzítést és 6 000 megosztást eredményeztek.
Összegzés / Végszó:
Az AR és a VR gyorsan kulturális erővé válik, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy 3D-ben megtapasztalják Van Gogh remekműveit, megtekintsék a háborúban elveszett történelmi tárgyakat, és még divatbemutatókon is részt vegyenek.
A szórakoztatás és a média területén pedig csak növekedni fog: az AR-hez és a VR-hez kapcsolódó Facebook-csoportok tagsága 74%-kal nőtt az előző évhez képest,6 míg a globális AR- és VR-kiadások az előrejelzések szerint 2025-re csaknem hatszorosára emelkednek.
Gyakori kérdések
Mi az az AR? AR jelentése.
Az AR egy angol mozaikszó, ami az augmented reality szavakból tevődik össze. Jelentése kiterjesztett valóság. Ami a gyakorlatban a valódi, "offline" világ és a digitális, virtuális tér találkozását jelenti. Példák: Pokémon Go, Facebook Messenger AR grafikák
Mi az a VR? VR jelentése.
A VR is egy angol mozaikszó, ami virtual reality szavakból tevődik össze. Jelentése virtuális valóság. A virtuális valóság esetében szoftverek és hardverek (számítógép, Play Station stb.) segítségével a fejlesztők egy virtuális teret, világot hoznak létre ahová a felhasználók VR szemüvegek segítségével tudnak csatlakozni. Példák: VR játékok, Horizon Metaverzum (Facebook új világa)
Érdekelnek ezek a témák? Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj újdonságainkról.
Szeretnél tanácsadást kérni az AR és VR kihasználására már most?
Comments