top of page

Az AR és a VR kapcsolata marketing szemszögből

Frissítve: 2022. márc. 19.


Az AR és a VR kapcsolata marketing szemszögből
Az emberek 74%-a használt már AR vagy VR technológiát. Ez a szám a Z generáció által már 100% lesz!

Nézzük meg gyorsan mit is jelent az AR és a VR kapcsolata:

A kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR) ötvözi a fizikait és a digitálisat, ami azt jelenti, hogy közös élményben lehet része azokkal, akik fizikailag jelen vannak, és azokkal, akik nincsenek jelen, miközben úgy érzi, mindenki együtt van.

Természetesen eziránt egyre nő az érdeklődés: az egyik felmérésben az emberek 74%-a nyilatkozott úgy, hogy az olyan technológiákat, mint az AR, az online és offline világok közötti áthidalás lehetőségének tekintik, és a szórakoztató márkák már most kihasználják a bennük rejlő lehetőségeket.


AR és VR felhasználók számokban. Rövid nemzetközi áttekintés:

A világ minden eddiginél jobban felkészült a virtuális élményekre. Már több mint 3,3 milliárd ember fér hozzá az AR-hez csupán okostelefonnal,2 és a megkérdezett emberek 82%-a világszerte azt mondta, hogy már használta ezt a technológiát.

A VR-nek egyre nő a felhasználói bázisa is, és az all-in-one vezeték nélküli eszközök vonzóak. szélesebb demográfiai csoportokhoz egyre megfizethetőbb árakon.

A technológiai képességek javulása mellett az 5G által táplált nagyobb kapcsolódási lehetőségek tovább ösztönzik az AR és a VR használatát.


Facebook kampány készítés AR felhasználásával

Hogy mennyire is hatékony a rendszer, íme egy közelmúltbeli példa:


Facebook kampány készítés AR segítségével
Koncert a nappaliban AR segítségével? Ma már ez sem lehetetlen. A fizikai korlátok legyőzése rengeteg marketing és üzleti lehetőséget hordoz magában.

Amikor a BMG lemezkiadó támogatni akarta Kylie Minogue új albumának, a DISCO-nak a megjelenését, a Facebook Creative Shoppal együttműködve kifejlesztett egy AR-szűrőt, amely elhozta élő műsorainak varázsát a rajongóknak a zárlat alatt. Az Instagram AR-kameráját használva az emberek a világ minden táján láthatták Kylie-t a nappalijukban, konyhájukban és hálószobáikban fellépni. A kampány 6,5 millió embert ért el, 11 pontos növekedést ért el az ismertségben és 16 pontos növekedést a hirdetések visszahívásában.


Nézzünk egy Játékipari példát is:

Például a Summoners War franchise legújabb bejegyzése előtt a Com2uS fejlesztő egy AR közösségi szűrő eseményt hozott létre, amelynek középpontjában a Facebook Spark AR Studio funkcióival épített effektus áll. Miután feltöltöttek felvételeket magukról az Instagramra, a felhasználók a Summoners War szörnyetegként játszhattak a klasszikus Street Fighter karakterek ellen. A második effektus lehetővé tette a játékosoknak, hogy a 3D Street Fighter karakterek ellen harcoljanak egy interaktív világméretű AR-játékban.

A kampány Facebook AR-hirdetéseket is használt, amelyek becslések szerint 2,1-szeres konverziós hatékonyságot generáltak az alkalmazástelepítéseknél, és 1,4-szeres konverziós hatékonyságot az alkalmazáson belüli vásárlásoknál. Az effektusok szerves promóciói több mint 1 millió megjelenítést, 60 000 AR-effektus-használatot, 24 000 rögzítést és 6 000 megosztást eredményeztek.


Összegzés / Végszó:

Az AR és a VR gyorsan kulturális erővé válik, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy 3D-ben megtapasztalják Van Gogh remekműveit, megtekintsék a háborúban elveszett történelmi tárgyakat, és még divatbemutatókon is részt vegyenek.

A szórakoztatás és a média területén pedig csak növekedni fog: az AR-hez és a VR-hez kapcsolódó Facebook-csoportok tagsága 74%-kal nőtt az előző évhez képest,6 míg a globális AR- és VR-kiadások az előrejelzések szerint 2025-re csaknem hatszorosára emelkednek.


Gyakori kérdések


Mi az az AR? AR jelentése.

Az AR egy angol mozaikszó, ami az augmented reality szavakból tevődik össze. Jelentése kiterjesztett valóság. Ami a gyakorlatban a valódi, "offline" világ és a digitális, virtuális tér találkozását jelenti. Példák: Pokémon Go, Facebook Messenger AR grafikák


Mi az a VR? VR jelentése.

A VR is egy angol mozaikszó, ami virtual reality szavakból tevődik össze. Jelentése virtuális valóság. A virtuális valóság esetében szoftverek és hardverek (számítógép, Play Station stb.) segítségével a fejlesztők egy virtuális teret, világot hoznak létre ahová a felhasználók VR szemüvegek segítségével tudnak csatlakozni. Példák: VR játékok, Horizon Metaverzum (Facebook új világa)



Érdekelnek ezek a témák? Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj újdonságainkról.


Szeretnél tanácsadást kérni az AR és VR kihasználására már most?




70 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comentários


Os comentários foram desativados.
bottom of page