top of page

Vendégblogolás kivitelezése lépésről-lépésre

Frissítve: 2023. febr. 14.


Vendégblogolás lépésről lépésre

Ahhoz, hogy honlapod jó helyezéseket érjen el a Google keresőben, elengedhetetlen a folyamatos linképítés. Sajnos ma már nem elég különböző linktárakba és linkkatalógusokba beregisztrálni egy oldalt, hiszen ezek linkek gyakran több kárt csinálnak mint hasznot. A Google algoritmusa már elég okos ahhoz, hogy kiszűrje azokat a nem releváns forrásból érkező gyenge minőségű hivatkozásokat, amelyek manipulálják a helyezéseket.

A másik véglet a prémium linképítés, amivel nagy forgalmú média portálokon és magas DA (Domain Authority) értékkel rendelkező weboldalakon egy rövid cikk formájában hivatkoznak az adott honlapra.

Ezekért a linkekért gyakran 5-6 számjegyű összeget kell kifizetni, ami egy induló vállalkozás számára nem biztos, hogy belefér a marketing büdzsébe. Épp ezért ebben a cikkben Salánki Dániel a seolabor.hu tulajodonsa fogja bemutatni a vendégblogolást, mint alternatív linképítési stratégiát.


Mi az a Vendégblogolás?


A Vendégblogolás vagy vendég cikk írás egy olyan biztonságos linképítési technika, aminek az alapja minőségi tartalomgyártás. Bár ezeknek a tartalmaknak az előállítása sokkal több időbe telik, de a SEO hatása is többszöröse egy egyszerű linkkatalógus hivatkozásnál.

A stratégia lényege, hogy a saját iparágadban megkeresed azokat a weboldalakat, amelyeknek hasonló a célközönsége a tieddel, de nem vagytok versenytársak. A Google számára minden olyan külső hivatkozás értékes, ami valamilyen formában kapcsolódik az eredeti témához.

Ezekkel az oldalakkal felveszed a kapcsolatot és megegyezés alapján publikálsz náluk egy értékes blogbejegyzést. Fontos, hogy a tartalomban mindig helyezz el minium 1 olyan hivatkozást, ami vagy a honlapod főoldalára vagy egy aloldalára mutat. Ezzel egy Win-Win szituáció alakul ki, Te kapsz egy értékes backlinket, ő pedig egy részletes blogbejegyzést, amit az adott téma szakértője készített, jelen esetben Te.


Vendég megjelenések előnyei


Értékes linkek

A vendégblogolással olyan értékes hivatkozásokat tudsz szerezni, aminek te határozod meg szövegkörnyeztét és horgonyszövegét, ami pedig kritikusan fontos a linképítési stratégiában. Ugyanis más eredményeket lehet elérni egy pontos egyezésű kulcsszavas horgonyszöveggel, mint egy URL vagy valamilyen random ‘sallang’ szöveg megadásával, a szövegkörnyezetről nem is beszélve.

Biztonságos

A Google azokat a linkeket preferálja, amelyek valamilyen formában kapcsolódnak a te oldalad témájához és releváns szövegkörnyezetből érkeznek. A vendégblogolás által szerzett hivatkozások tökéletesen beleillenek egy weboldal természetes linkhálózatába, így Google sem tekinti SPAM-nek és büntetés sem jár érte.

Ingyenes

Ahogy már fent is említettem egy-egy prémium link elhelyezése nem olcsó és nem biztos, hogy a legjobb választás. Ezzel szemben a vendégblogolás ingyenes, itt az időddel ‘fizetsz’ így több pénz marad a zsebedben, persze ez sem igaz minden iparágban, van akinek jobban megéri linkeket vásárolni, így több ideje marad a vállalkozásra. Ugyanakkor egy kezdő vállalkozás számára a legtöbbször több idő áll rendelkezésére, mint amennyi pénzt szeretne elkölteni csak arra, hogy a honlapra mutasson 1-2 erős link.

Forgalom generálás

Érdemes a hivatkozások horgonyszövegét (anhor text) úgy kialakítani, hogy az átkattintásra ösztönözze a látogatókat, ugyanis ezzel akár még forgalmat is tudsz terelni a weboldalra (referral traffic).

Személyes márka

Minél több helyen szerepelsz, minél több helyen jelensz meg, annál jobban fognak ismerni az emberek és annál több megkeresés fog hozzád érkezni. Érdemes folyamatosan jelen lenni az online térben és heti szinten publikálni más weboldalakra.

Kapcsolatok

Azzal, hogy folyamatosan kommunikálsz az iparágad szereplőivel, akár értékes kapcsolatokra és együttműködésekre is szert tehetsz. Többek közt hozzám is érkezett olyan megkeresés egy vendég cikk kapcsán, hogy lenne-e a kedvem több tartalmat előállítani abban a témában.


Vendég cikk stratégia kivitelezése

Releváns weboldalak megtalálása

Google kereső

A legkézenfekvőbb megoldás ha magát a Google keresőt használod az oldalak felkereséséhez. Ehhez használhatsz speciális keresési operátorokat is, de egyszerűen az adott témára keresve is rengeteg weboldalt találhatsz.

Pl. Ha a honlapom Keresőoptimalizálásra épül, valószínűleg Google Ads, weboldal készítés, webfejlesztés, webdesign témakörben keresgélnék oldalakat. Hiszen, ahogy már említettem olyan weboldalakat keresünk, aminek célközönsége megegyezik a miénkkel, de nem versenytársunk.

A keresést érdemes kiegészíteni a MOZbar Google Chrome bővítménnyel is, amivel azonnal látni fogod az oldalak DA értékét.


Fontos, hogy DA (Domain Authority), nem egy hivatalos mérőszám és nem is mindig pontos, de ahhoz, hogy nagyságrendileg meg tudjuk állapítani egy weboldal erejét kiválóan alkalmas. Emellett azt is fontos kiemelni, hogy a magas DA érték nem jeleti azt, hogy az oldalnak sok látogatója van. A MOZ a backlinkek alapján határozza meg a Domain Authority értékét és nem az oldalra érkező egyedi látogatók alapján.


Célszerű olyan honlapokkal felvenni a kapcsolatot, amelyek már DA 20-25 feletti értékkel rendelkeznek, ugyanis ezek az oldalak már tudnak annyi link erőt átadni, hogy jelentősen javuljanak a honlap organikus helyezései.


Versenytársak linkhálózata

A konkurens weboldalak elemzéséhez használhatsz backlink elemző szoftvereket is pl. Ahrefs, Majestic vagy az ingyenes Ubersuggest, SEO Spyglass eszközök egyikét. A backlink elemzése során megkapjuk az összes olyan honlapot, amelyek már hivatkoznak a versenytársak weboldalára.

Miután végeztél a weboldalak felkutatásával, keresned kell olyan téma ötleteket, amelyek jelenleg felkapottak abban a szegmensben és az olvasókat is érdekelheti.

Téma ötletek keresés

Blogcikk ötletet akár Te magad is kitalálhatsz, írhatsz az ügyfelek visszajelzéseiről, tévhietkről, sztereotípiákról, gyakan ismételt kérdésekről. Azonban az is egy jó alternatív megoldás lehet, ha a Buzzsumo eszközét használod a témák felkereséséhez.


Buzzsumo

A Buzzsumo egy olyan online eszköz, ami egy kulcsszó vagy domain név megadása alapján képes meghatározni, hogy melyek a legnépszerűbb tartalmak az adott témában. Az eszköz egy téma népszerűségét, mindig a közösségi média megosztások alapján vizsgálja, és rangosolja ilyenek pl. Facebook, Twitter, Pinterest, stb.


Érdemes a számodra fontos kulcsszavak alapján megvizsgálni, hogy milyen témák népszerűek jelenleg a neten és ennek fényében meghatározni, hogy miről fog szólni a tartalom.


Weboldalak modellezése

A buzzsumo mellett természetesen még rengeteg lehetőség közül választhatsz, inspirálódhatsz a versenytársaid weboldaláról, nagy hírporportálokról, de akár külföldi azonos szegmensben tevékenykedő társadtól is. Fontos, hogy ezeket a honlapokat csak inspirálódás céljából használd fel, és ne egy az egyben másold le, hiszen az lopásnak minősül.

A cél, hogy legyen legalább 2-3 olyan téma ötleted, amiről szívesen publikálnál, mint vendég szerző.

Kapcsolatfelvétel

Ha megvannak a témaötletek és a kiszemelt weboldalak, érdemes minden weboldal tulajdonosnak egy-egy egyedi email-t írni. Ugyanis a sablonos előre kitalált szövegre a legtöbb ember nem ad választ. A téma ötleteket célszerű mindig az adott weboldal látogatóira, ideális célközönségére szabni, hogy az valóban értékes tudást tartalmazzon. Figyelj rá, hogy több téma ötletet is javasolj, hogy legyen választási lehetősége a honlap tulajdonosának. Ha sikerült megegyezni, akkor jöhet tartalom előállítása.

Tartalomgyártás

A tartalom gyártásnál, mindig figyelj arra, hogy a szöveg könnyen olvasható és jól tagolt legyen, hogy azok is megértsék, akik nem ezzel foglalkoznak főállásban. A szöveget mindig egy fő kulcsszóra és a hozzá kapcsolódó mellék kifejezésekre érdemes felépíteni, hogy az a későbbiekben a Google keresőben is jó helyezéseket érjen el.

A kapcsolódó kifejezések megtalálásához használj ingyenes kulcsszó kereső eszközöket pl. az Ubersuggest-et, amivel megkapod az összes hasonló kifejezést és a hozzá kapcsolódó keresési mennyiséget, amit utána egy kattintással ki is tudsz exportálni.

A vendég cikket célszerű már alapból úgy elküldeni a kiszemelt weboldal tulajdonosának, hogy a szövegben szerepelnek az általad kiválasztott horgonyszövegre elhelyezett hivatkozások. Ugyanis ezzel az ő dolgát is megkönnyíted és Te is biztosan hozzájutsz a linkhez.


Extra tippek vendégblogoláshoz

Vendég cikkek összelinkelése

Érdemes néha meglinkelni egy általad írt vendég cikkből egy már korábban írt másik vendég cikked, ugyanis ezeknek az összekapcsolásával egy nagyon stabil linkhálózatot lehet kiépíteni.

Egy oldalra egy vendég cikk

Fontos, megemlíteni, hogy egy honlapra maximum 1-2 vendég cikket érdemes publikálni, ugyanis mindig az első hivatkozás éri a legtöbbet.

Ha egy domainről rengeteg backlink mutat az oldalara annak link erejének csak egy csekély százalékát adja majd tovább.

Összességében sokkal nagyobb ereje lesz egy olyan honlapnak ami 10 domainről kap 10 linket, mint ami 1 domainről kapja mind a 10 linket.


Összegzés

A vendégblogolás egy olyan linképítési stratégia, ami mindenki számára elérhető, és amivel viszonylag kis befektetéssel jelentős eredményeket lehet elérni. Fontos, hogy a linkek milyen forrásból, milyen szövegkörnyezetből és milyen horgonyszöveggel érkeznek a honlapodra. A vendég cikkek legnagyobb előnye, hogy ezeket mind Te magad tudod meghatározni, épp ezért azt gondolom, hogy 2020-ban ez a legjobb linképítési technika kezdő vállalkozók számára.


159 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page